Zomaar, omdat het kan!

Lieve allemaal
(Opa de spellingcheck doet het om 1 of andere reden niet, dus vergeef mij alvast voor mijn spellingsfouten!)

Ik dacht ik doe weer eens een berichtje, ik ben dan wel niet in het buitenland geweest maar dat hoeft ook niet altijd natuurlijk! Ik heb mij opgegeven voor vrijwilligerswerk bij stichting Heppie wat lijkt op de stichting het vergeten kind.

Vrijdag ging ik eerst met mama en oma uiteten en naar een ballet voorstelling. Toen gelijk door naar het vliegveld om Colin op te halen. Een neefje van Elizabeth die blijkbaar al een tijdje in Berlijn woont! In april ga ik hem dan ook opzoeken maar eerst nog even op wintersport! J Esmee was om 12 uur jarig en ik heb Colin meegenomen naar de berg… ja ik hoor je al denken. De Berg? Dat is een kroeg in het boerengat Nieuwekerk waar Esmee, Yorick en Nique wonen.

Zaterdag ging ik dan richting veldhoven voor de selectie weekend van Heppie. Toen ik aankwam werd er een hek voor mij open gedaan want tegelijkertijd met ons verbleven er ook 390 vluchtelingen op de buiten jan (zo heette het daar). Dit was best moeilijk om te zien, maar opzich zagen de vluchtelingen kindjes er vrolijk uit en werden ze nog vrolijker van 60 potentiele vrijwilligers die vrolijk gedag zeggen. Bij de eerste activiteit zat ik bij 6 andere die heel stil waren en die niet echt kwamen met ideen om een yell, sprookjesverhaal, spel of wat dan ook te verzinnen. Ik baalde een beetje dat ik niet in 1 van die leuke groepjes zat waar iedereen zo leuk mee deed maar aan de andere kant was dit voor mij wel de mogelijkheid om te laten zien wat ik kan want onze begeleider zag wel gelijk dat ik kan organiseren, plannen en creatieve dingen kan verzinnen. Savonds hadden we een bonte avond waar we ook weer stukjes moesten opvoeren. Het was dan zaterdag maar we maakte het niet te gek want we moesten de volgende ochtend gewoon weer vroeg op want we hadden een druk programma. We werden ingedeeld in groepjes van 4 en moesten een spel middag uitdenken voor een bepaalde doelgroep. Onze groep moest een speurtocht uitzetten voor kinderen van 6 tot en met 9. Ik zat nu met iemand die toneel speelde, een kinderjuf en iemand waar ik van weet dat ze esmee heet en meer niet. We hebben echt een heel leuk spel neer gezet al zeg ik het zelf. Naast dit spel hadden we cassusen van situaties van kinderen waar je dan van moest uitleggen hoe je met zo’n situatie om zou gaan. We kregen stellingen en dan moest je naar een kant lopen of je het er wel of niet mee eens bent en dan een discussie voeren en er waren de individuele gesprekken. Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik het team mag komen versterken dus in juni hebben we een trainings week en dan in de zomervakantie heb ik mijn eerste vakantie.

Ik woon natuurlijk bij Lars en haar (ons) kind jos (een chihuahua). Al zo’n verdomde kachel en die kou echt niet wilt wennen is het eigenlijk wel heel gezellig samenwonen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van mijzelf. Ik zou 29 maart te horen krijgen of ik aangenomen wordt voor die master in Zweden maar nu stond er net op mijn pagina met al mijn documenten dat ik UNQUALIFIED ben… de reden hiervoor is echter omdat ik zogenaamd geen 180 punten heb… Heel vermoeiend weer want het zijn 2 documenten die ik heb geupload. De eerste van mijn propedeuse 63 punten en de 2e pagina vermeld 121 punten van de 180. Maar dat zijn dus 184 punten samen en die overige 60 die behaal ik dit jaar met de punten van korea en afstuderen. Ik heb ze maar een mail gestuurd maar de deadline was 1 februari dus ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. We zien het allemaal wel en anders blijf ik lekker bij Lars wonen of ik ga toch terug naar mijn huisje, ik kan niet zo goed kiezen maar dat hoeft gelukkig nog even niet!

Stage gaat alles prima. Wel een groot verschil van elke dag lol met mensen/culturen vanover de hele wereld en savonds in de kroeg hangen naar een organisatie met allemaal vrouwen op leeftijd en het gespreksonderwerp: kinderen, honden en kleinkinderen is. Mijn onderzoek is ook niet de makkelijkste en ik had vorige week ook een dipje toen ik niet meer inzag hoe ik hier een voldoende voor ging halen maar na een gesprek met mijn begleiders zie ik het wel weer zitten!

Verder ben ik mijzelf aan het aanleren om blind te leren typen. Er zijn allemaal dure cursussen voor maar er bestaat ook gewoon een website waar je gratis kan oefenen. Ik snap niet dat ze dit niet gewoon op school aanleren of is dat tegenwoordig wel zo en val ik inmiddels onder de oude generatie? Vrijdag ga ik sochtends meedoen aan NLdoet, de nationale vrijwilligersdag. Dan ga ik smiddags naar de masterdag van leiden want ik moest toch maar eens aan een backup plan denken voor als Zweden niet door gaat en dan is het eindelijk zo ver dan gaan we savonds met 3 auto’s en 11 man richting Les Deux Alpes om onze snowboard skills te verbeteren!

Liefde liefde liefdeeeeeeeeeeeeeeee <3

Reacties

Reacties

Ineke

Geniet van de sneeuw en het gezelschap. ????????????

Lisette

Allemachtig Jaar! Wat jij zoal doet op een dag, daar doe ik minimaal een maand over! Ziet er allemaal weer onwijs goed uit, ik ben zo ONTZETTEND trots op jou! Veel plezier op vakantie, rust lekker uit.... ;-)

sil

lieve yaar, het is dat ik je regelmatig bij mij aan de eettafel tegenkom en je er nog steeds goed uitziet, anders zou ik me zorgen maken over de hoeveelheid activiteiten die jij op je pad laat komen. have fun op je skie vakantie....see you xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!