Een engeltje op mijn schouder!

Toen ik aankwam bij mijn villa in Singaraja lag er een map in mijn kamer met het menu maar ook met allemaal leuke dingen die ik daar kon beleven. Dus ik ging naar de receptie om iets leuks te regelen. Scheen het water te wild te zijn voor dit en te rustig te zijn voor dat. Uiteindelijk vroeg ik dus maar oke wat kan ik hier wel doen? Ik kon naar de waterval iets verder op en haar tuinman kon mij wel brengen en dan zou hij wachten op mij of ik kon een scooter huren en zelf gaan. Ik vond zelf gaan nog al een uitdaging hier met deze wegen maar toen ik hoorde dat hij dan op mij zou wachten besloot ik toch maar om zelf te gaan, want ik wilde mij niet opgejaagd voelen. Ze zei dat het vlakbij was en dat ik gewoon de bordjes kon volgen. Na een kwartier de rechte weg gevolgd te hebben en nog steeds geen bordjes gezien te hebben vroeg ik mij af of ik wel goed zat. Ik zag ineens dat mijn tank leeg was dus stopte ergens langs de weg om een fles absolut vodka te kopen. Zo verkopen ze hier hun benzine, in lege flessen vodka, ik vroeg waar de watervallen waren en ik zat nog steeds op de goede weg. Weer een kwartier later zag ik inderdaad een bord, misschien omdat ik op slakken tempo rijd of misschien vinden ze een half uurtje rijden vlakbij maar ik zou het niet om de hoek noemen. Na het ontwijken van de graafkuilen in het zijweggetje naar de waterval kwam ik dan eindelijk bij mijn bestemming aan en bood wilan mij aan om mij naar boven te brengen. Ik zei dat, dat niet nodig was maar daar trok hij zich niets van aan. Eenmaal samen onder de waterval genietend van een natuurlijke massage vroeg ik waar komt al dit water eigenlijk vandaan? Dus hij vertelde dat er in totaal wel 25 watervallen hier waren boven elkaar maar dat daar geen weg naar toe liep dus dat we alleen dit konden zien. Waar op ik natuurlijk antwoorden hoe weet je dan dat er 25 watervallen zijn? Hij en lokale mensen gaan er dagelijks heen maar dan moet je kunnen klimmen. Dan heb je mij nog niet zien klimmen mannetje! Toen we dan bij de muur stonden waar we moesten gaan klimmen dacht ik wel even oke dit is niet verstandig, als ik val dan ben ik echt de sjaak! Peet en yous het was zeg maar zo'n klim als in Frankrijk alleen dan niet die hoogte maar wel zonder riem, touw en zekering.

Na wat geklim had ik door dat dit niet ging werken met mijn slippertjes aan en ging verder op blote voeten. Nadat Wilan nog een keer bezorgt had gevraagd of dit wel een goed plan was ging hij mij eerst elke keer zeggen waar ik mijn voet neer moest zetten en waar ik mijn hand vast moest pakken maar hij had al snel door dat dat niet nodig was. We hebben denk ik drie uur lang geklommen en gechild toen we weer naar beneden gingen stopte we bij het huisje van zijn zus in de jungle langs de weg naar de waterval en kreeg ik een verse kokos noot om te drinken en gingen we wat eten. Ik wilde betalen maar dat mocht niet en voor we weer naar beneden gingen klom wilan nog even in een palmboom om wat bladeren af te hakken voor hun dagelijkse offer. Overal zie je hier mandjes gevouwen van palmbladeren met bloemetjes rijst geld sigaretten of wat dan ook wat ze aan hun God geven.

De volgende dag was ik snot verkouden en was de zee nog steeds alleen geschikt om te zwemmen dus ging ik maar gewoon chillen aan het zwembad en mijn boek lezen. Wilan had gevraagd of ik mee ging naar een grot maar dat vind ik wel een beetje lastig aan alleen reizen, met laar zou je gewoon alles doen maar zo alleen met een wild vreemde mee voelde dan toch niet zo fijn. S middags kwam er een vriend van de familie langs met zijn dochter om met hun kinderen te spelen en die vroeg aan mij heb je zin om mee te gaan naar een waterval. Ik dacht ik heb er gisteren al 1 gezien maar mijn boek kwam inmiddels mijn neus uit en anders zit ik maar zo thuis dus ik dacht laten we het maar gewoon doen. Eenmaal op de scooter ging zijn dochter helemaal niet mee en ging ik met hem alleen naar de waterval????

Zit ik achter op de scooter en gaan we 80 km per uur en dan moet je niet denken dat de wegen hier zo strak zijn als in dat kikkerlandje. Ik zat de eerste kilometer dus ook helemaal verkrampt op die scooter als een idioot mee te kijken tot dat ik ineens dacht aan Johan die mij zo'n tien jaar geleden vertelde toen Daf haar eerste scooter kreeg dat je het beste als een zoutzak achterop kon zitten. Ik keek niet meer vooruit maar om mij heen naar de prachtige omgeving, hoe mensen gehurkt een muurtje aan het metselen zijn van kiezelsteentjes, bordjes met daarop handgeschreven teksten als playstation 3 te huur en al die mensen die naar mij zwaaien alsof ik de koningin ben. Dat zullen ze niet vaak zien nee een levens grote kreeft achter op de scooter mijn huidje dat uit de -7 kwam was nog niet helemaal klaar voor zo'n lange rit op de scooter. Ik denk dat we letterlijk een afstand hebben afgelegd van Rotterdam naar Amsterdam. Dat zou je in Nederland toch niet verzinnen, even met de scooter naar Amsterdam. Eenmaal daar moest ik een euro entree betalen maar ze hadden geen wisselgeld terug van drie euro dus ik zei het is wel goed zo maar die gast waar ik mee was zei we halen het op de terug weg wel op. Deze watervallen waren wel echt heel mooi je moest naar beneden klimmen met een stijlen trap en dan was je een soort omringt met groene muren alsof ik op de filmset was van lost. Heel mooi! We gingen onze huid nog even scrubben en daar gebruiken we geen duur product voor met steentjes er in, we gebruiken gewoon een steen. Op de terugweg komt die vent amper de trap op. Eenmaal bij de ticket verkoop was er nog steeds geen wisselgeld dus 1 van de 3 gasten ging het wel even halen. De tweede ging er ook van door en daarna stapt de derde ook op een scooter dus ik zeg zal ik dan maar jullie tickets verkopen? Zat ik dan op een vlonder aan de weg te wachten op klanten. Toen het wisselgeld kwam verdween dat in de zak van die gast waar ik mee was voor zijn benzine... wat denk ik een zesde kost... ik had hem best 3 euro willen geven...

De volgende dag ben ik naar canggu vertrokken en kwam ik in de hemel terecht. Allemaal knappe surf dudes. Wellicht dat het komt omdat ik het afgelopen halfjaar naar koreanen heb gekeken maar ik had niets te klagen. Ik heb hier echter weinig zinnigs gedaan. Chillen, surfen, drinken, dansen daar kwam het voornamelijk op neer. Ik zat echt in een fantastisch hostel van Nederlandse eigenaren en er waren erg veel Nederlandse jongens. Hier heb ik veel mee opgetrokken. Met kerst zijn we met zijn alle naar het beste waterpark van Azië gegaan en de 3e van de wereld. Ze hadden hier wel wat zieke glijbanen. Het is hier het regenseizoen en op een gegeven moment begon het dus ook te hozen maarja nat waren we toch al!

Savonds hebben we met zijn alle 6 euro ongeveer betaald en hebben we een villa gehuurd want de feesten eindigen op zondag na allemaal om 12 uur. Om 4 uur kwam de politie maar iedereen legde een paar euro in en we hadden de politie afgekocht en konden verder met feesten. Eergisteren was ik met boudewijn onderweg naar het strand en werden we van de scooter geschept door een chick die echt veels te hard reed. Zij vloog zo'n twintig meter verder en werd gelijk naar het ziekenhuis gebracht. Wij vielen van de klap ook om en boudewijn heeft zijn enkel gebroken. Ik had een engeltje op mijn schouder en kwam er met een schram en wat rugpijn vanaf. Die avond hebben we echt een top avond gehad. Je moest een stuk over het strand lopen en dan kwam je bij een soort vlonder aan en daar was dan een feest aan de zee en het water was zo hoog dat de golven net niet her podium op kwamen. Met ze alle nacht zwemmen en daarna nog even schoongespoeld in het zwembad bij ons hostel.

Gisteren ben ik met een Engelse jongen, Australische meid en een Duitse meid naar Ubud afgereisd. Weer echt een heel chill hostel met zwembad en gewoon prachtig en dat je dan maar 10 euro per avond betaald! Ik ben met Annie de Duitse meid naar een traditionele dans voorstelling geweest. Best freaky je moet het maar eens Google maar ze lijken mij meer bezeten dan mooi. Als ik zou moeten raden denk ik dat het een dans is om kwade geesten weg te jagen en hun vingers!!! Alsof ze ze tien keer gebroken hebben in zulke rare stand staan ze!

Vandaag gaan we een scooter huren en wat sightseeing doen.

Reacties

Reacties

Sonja

zo, wat een verhaal zeg, doe je voorzichtig daar Yaartje, we willen je wel in één stuk weer thuis hebben he!

Veel plezier met Oud en Nieuw, maak er wat moois van!

xx

sil

tsjeses yaar, scooter, bali en de wegen op dat eiland, en de bestuurders van de scooter en 80 km te hard, dat vraagt inderdaad om een engeltje. klimmen zonder zekering, schei toch uit kind, doe nou eens voorzichtig. ga maar snel een mandje vouwen voor een offer want dat engeltje hebbie echt nodig als je zo door gaat. oke dit was even bezorgde tante sil. meestal gaan die dansen idd over het verjagen van kwade geesten en die vingers herinner ik me ook, bizar he? hier is het woensdag en morgen de laatste dag , donderdag van 2015. ik wens je alvast honderd engeltjes die je zullen beschermen in 2016, nog een mooie tijd, en een goede terugvlucht, maar dat is nog niet aan de orde he? je bent nog twee volle weken van ons verwijderd....liefs xx

sil

oh ja by the way...ubud is mooi en het woord obad komt daarvandaan. ubud =obad= medicijn...dus als je wat mankeert zit je nu op de goeie plek...liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!