Gelukkig nieuw jaar!

Gelukkig nieuw jaar allemaal!!! Deze site is nog niet helemaal up to date en ik kan dus niet de juiste datum invoeren... Dus we maken er maar 2000 van.

Ubud was echt leuk en mooi! Ik ben met Annie en uan naar een waterval geweest, ja alweer! En daarna zijn we langs een watertempel gegaan. Ik vind scooter rijden echt leuk, maar ga voortaan wel zelf rijden en niet meer achterop. Na de watertempel zagen we drie bordjes met exit en een pijl naar links maar we zagen kraampjes in de verte dus we dachten we gaan gewoon via de ingang naar buiten. Dat ging even niet door! We werden onmiddellijk naar de exit gefloten! Dus wij langs de kraampjes die maar niet op leken te houden en alle vrouwtjes die smeken of je wat bij ze koopt voor goed geluk? Op een gegeven moment werden ze zelfs handtastelijk en werd je bijna de kraampjes in getrokken ik denk dat we nog net niet aan het sprinten waren op een gegeven moment om weg te komen!

Toen we weer bij het hostel waren en ergens gingen eten loop ik ineens sander en Ronald tegen het lijf weer wat verder kom ik Francesco tegen en de raarste was nog wel denies!!! Die heb ik echt al twee jaar niet gezien en dan kom ik haar daar ineens tegen! Ubud was echt heel mooi. Savonds gingen we een keer niet tot het gaatjes zoals in canggu en hebben we gezellig gepraat en jenga gespeeld.

De dertigste vertrok ik alleen verder naar Uluwatu. Ik verbleef hier in een kamer van een gast die ik heb leren kennen in canggu, hij was zelf namelijk ergens anders met oud en nieuw. Ik zeggen tegen de taxi chauffeur waar het was maar hij sprak geen engels en mijn geduld raakte langzaam op dus toen ik een homestay zag, zei ik gooi mij hier er maar uit. Ik vroeg aan hun of ik even hun wifi mocht lenen om te kijken waar het precies was en nu bleek het dat ik nog op 20 min loop afstand was... gelukkig was de eigenaar zo vriendelijk om mij met backpack en al op de scooter even af te zetten. Eenmaal daar ben ik met Daniel die woont daar ook naar het strand gegaan. Hier kwamen we wat vrienden van hem tegen... surfers zijn hier echt golddiggers! 1 van die gasten gaat met een vrouw die hier gewoon met man en kinderen is en die gaat een nieuw surfboard voor hem kopen. Hij vind har niet leuk maar dat nieuwe surfboard maakt het goed... wat een trut is het ook! De andere rende de trap op en zei ik ga even naar mijn vrouw komt hij eenhandig uur later terug dus ik zeg waarom neem je haar niet mee? Scheen hij haar niet eens te kennen. Stelletje appartte! Savonds kwam liz aan! Ze was al een maand in Indonesië en had dus een ticket naar Singapore maar dit vond ze niet zo en kwam mij opzoeken! Savonds waren we beide bek af en zijn we vroeg gaan slapen. De volgende dag gingen we naar single fin wordt ik onderweg aangehouden door de politie en moet ik mijn rijbewijs laten zien... die had ik niet bij mij. Ik had twee opties of hij schreef mij een bon uit of ik mocht nu gelijk betalen en wat wilde ik dan betalen? Dus ik zei ik kan mijn rijbewijs binnen 10 min halen! Nee dat was niet goed genoeg ik moest betalen! Dus ik zeg nou ik betaal niet meer dan 50.000 (iets meer dan 3 euro) voor deze onzin. Hier kwam ik uiteindelijk gewoon mee weg dus ik geef hem het geld en ik mag weer het kantoortje uit. Dus ik zeg krijg ik nog iets van een bewijs of pakken jullie mij op de weg terug weer? Nee bewijs krijg ik niet, hier was ik het natuurlijk niet mee eens en zei hem ook dat ik heus wel snap dat dit in zijn eigen zak verdwijnt maar geen zin heb in twee belachelijke boetes en dat ik bewijs wil nou dan schreef die mij wel even een echte boete uit van een belachelijk bedrag dus ik zei ja prima doe maar ik heb toch een rijbewijs dus dat doet mij niets. Hij gaf mijn geld terug en zei ga je rijbewijs maar halen en kom binnen 10 min terug. Dus wij terug op de scooter om mijn rijbewijs te halen willen we weg rijden maar start dat ding niet... maar ik liet ons gewoon naar beneden van de heuvel rollen want ik wilde weg daar. Beneden aan de heuvel ben ik bijna al afgestapt en doet hij het ineens weer. Terug gekomen liet ik mijn rijbewijs zien en riep die naar zijn collega met een neerbuigende stem BLANDA! Maar ik mocht gaan. Single fin is een bar aan 1 van de vele stranden in het zuiden van bali met een prachtig uitzicht en hier kan je heel chill naar goede surfers kijken en genieten van wat eten en een cocktail. Toen we hadden gegeten smolten we ongeveer bijna weg en liepen we de trappen af naar het strand maar dat was nogal een heftige bedoeling en we besloten om naar een strand eerder te gaan. Hier aangekomen kwam er gelukkig net een parasol vrij waar we snel onder gingen zitten en we moesten 150.000 betalen dus ik zeg das nogal veel ik ben bereid 30.000 te betalen en meer niet. Na een blik naar een andere vent en wat gepraat mag het??? Ik vraag mij af of we nog steeds te veel hebben betaald aangezien ze niet onderhandeld. We gingen eerst maar eens even zwemmen maar er lag echt overal afval, toen ik tegen een plastic zak aan zwom begon ik al het vuil dat ik tegen kwam in die zak te stoppen en langzaam aan gaven alle om zwemmende mij ook vuil aan om in die zak te stoppen en binnen no time was de zee behoorlijk schoon. Er was een hele groep zwemmende koreaantjes en toen ik gamsahabnida zei toen ik vuil aankreeg heb ik nog even mijn koreaans een beetje geoefend. Het was al 3 uur en we hadden nog steeds geen plan over waar we ons oud en nieuw wilde gaan vieren. Ik sprak wat mensen aan maar het bleek dat een hoop feesten afgelast waren door terroristische bedreigingen. Liz zei zullen we anders gewoon naar canggu terug rijden en daar oud en nieuw vieren? Ik zei ik denk dat het verkeer momenteel echt hels is waarop ze vroeg of ik op de scooter durfde te gaan? Thuis ging ik even opzoeken hoe lang de rit precies was, toen ik zag dat het iets langer dan een uur was heb ik de kaart gedownload en zijn we na een opfrisbeurt gaan rijden. Ik aan het stuur en Liz achterop die navigeerde. We zijn Uluwatu nog niet uit of we worden op een andere plek alweer door de politie aan de kant getrokken. Ik laat mijn rijbewijs zien maar die was niet goed ik moest een Internationale hebben hij ging even een voorbeeld halen en liet mij een soort papieren ding vanuit Italië zien. Dus ik zeg ja dat is dit hij ziet er alleen anders uit nee en ik kreeg twee opties. Ik dacht wat een eert klas bullshit! Hun krijgen hun rijbewijs letterlijk bij een pak cornflakes en wij moeten er lessen voor nemen van een bedrag dat hun in hun leven niet eens gaan verdienen! Dus ik zeg weer dit is het juiste ik wil wel even naar de Nederlandse ambassade bellen! Na wat geheen en weer gelul mocht ik ineens gaan. Waarom Liz vroeg is die echt internationaal je rijbewijs? Waarop ik moest bekennen dat het niet op mijn rijbewijs staat... bestaat zoiets onzinnigs echt??? Als hun naar ons komen snap ik dat maar andersom is gewoon echt onzin er zitten hier kinderen van tien op een scooter.

We gingen ergens gezellig met ze tweeën luxe uit eten en toen we verder wilde starre dat kut ding weer niet. Ik alles proberen en doen dus ik geef het op en wil gaan proberen te kickstarten ofzo iets komt een vent het proberen en doet hij het ineens. Dus ik roep grappend magichands nee gaat ie mij uitleggen dat ik de rem ingedrukt moet houden enzo... Ja bedankt mannetje maar dat ding heeft gewoon een eigen wil hahah.

We hadden tegen niemand gezegd dat we kwamen en crashte on uitgenodigd de party maar iedereen was heel enthousiast om ons te zien. Hoe deze avond is afgelopen weet ik zelf ook niet ik denk dat de hitte en de vermoeidheid van de rit mij geen goed heeft gedaan want ik weet niet eens meer dat de klok 12 heeft geslagen. Soe vertelde mij de volgende dag dat ik op de bar lag te slapen en dat hij dacht dat ik daar een bed had en vroeg waar mijn bed was waar ik blijkbaar op geantwoord heb in Ubud terwijl we in Uluwatu een bed hadden. Maar er waren zat mensen die niet in hun eigen bed sliepen dus ondanks dat ze volgeboekt waren kon ik gewoon lekker slapen. De volgende dag kon ik nergens mijn tas vinden waar echt alles in zat. Ik heb in alle kamers gekeken onder bedden en wat dan ook. Ik heb een foto opgezocht van mijn prachtige tasje en niemand wist waar die was. Georgina nam mij mee uit ontbijten en ik hoopte stiekem dat als ik terug kwam dat Liz inmiddels terug zou zijn en zou weten waar mijn tas was maar toen die terug kwam wist ze ook van niets... ik liep naar de kamer van Jasper om te vragen of ik zijn I pad mocht lenen om mijn passen te blokkeren en ineens staat daar mijn tasje op een tafeltje in een hoekje met alles er in!!! Ik heb iedereen op een biertje getrakteerd! Liz en ik gingen weer terug op de scooter want we wildere zonsondergang zien bij single fin. Druk dat het was op de weg. Maar gelukkig waren we op de scooter en al snel gingen we als echte locals over de stoep en tussen de auto's door met onze scooter. Bij singel fin hebben we heerlijk gegeten en cocktails gedronken en genoten van de chillen muziek en practice zonsondergang. Het was ook bij singel fin super druk en er was nergens een plekje meer vrij, maar er zaten twee meiden op een grote bank met een tafel en natuurlijk mochten we er bij komen zitten. Ineens komt er een vent bij ons aan tafel zitten met palmbladeren aan zijn kop getaped als een hoedje, hij was niet echt aanspreekbaar dus wat het verhaal hier achter nou was weet ik niet echt... om tien uur werden we de tent uit gezet en liepen we naar de plek waar we onze schoenen hadden uitgeschopt maar die waren plots foetsie. Toen we het aan de bar gingen vragen kwam iemand heel teleurgesteld onze schoenen brengen en vroeg of ik niet wilde ruilen van schoenen dus ik vroeg welke maat hij had maar gelukkig had hij niet de goede maat en kon ik mijn eigen nike's houden inplaats van zijn oude afgetrapte air max. Thuis hebben we nog even gechilled maar we waren echt aan het vechten tegen de slaap en ik moest 5:30 alweer op want ik ging naar gili island en ik moest 6:30 vertrekken om mijn boot te halen! Nu ben ik net de boot afgestapt die even het strand op voer en zit ik te wachten op mijn sandwich en fruitsapje in een strandtent.

Heel veel liefs!!!

Yara

Reacties

Reacties

Sonja

Heppie nieuwyear lieve Yaarie!!

Mag ik als ouwe muts even opmerken dat je echt wat beter op jezelf moet passen kind! Tassen kwijt, schoenen kwijt, hele avonden kwijt, met je kop op de bar slapen, het wordt alsmaar gekker!
Raak in godsnaam zelf niet kwijt en kom straks gewoon weer in 010 echt lekker Indonesisch vreten haha.

Wanneer kom je weer naar huis eigenlijk??

Oma

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar.
Fijn dat alles goed gaat op een paar dingen na.
Doe voorzichtig joh je weet maar het maar nooit.
Je bent wel een blanda.
Gisteren was ma hier met Wout.
Ed met Daan en Naomi.
Bert Roos en de kinderen.
Was heel gezellig .
Maar ben blij dat alles weer voorbij is.
We gaan je nu snel zien.Leuk hoor.
Een heeeel dikke kus.????????????????????

Ineke

Liefde, liefde, liefde lieverd!

sil

de corruptie viert nog steeds hoogtij daaro, niet te geloven, alsof er niets is veranderd sinds ik in 1984 met mijn moeder de douane pas kon passeren als we eerst de hollandse kazen en delfsblauwe molentjes onder de balie doorschoven. maar goed, naief van mij om te geloven in het goede...je bent lekker bezig he meissie, met je schoenen en tassie en de hele hebbezooi? het wordt tijd dat je naar huis komt, denk ik zo maar ja ik ben gewoon niet meer van deze tijd...blij dat je alles weer hebt teruggevonden en volgens mij gaat het opschieten en kom je de 13e in nederland? ik hoop compleet met koffers en inhoud? liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!