prinsessenbed en mijn nieuwe vriend Raymondo

Het plan was om mijn tweede dag gelijk af te reizen naar het noorden maar je moet eigenlijk ook helemaal geen plannen maken tot dat je in het land zelf bent. Er rijd belachelijk veel vervoer in Bali zelfs midden in de nacht sta je in de file, misschien zijn dubbele banen een idee? Maar ondanks de vele voertuigen is er geen openbaarvervoer naar het noorden? De hostel moeder ging het voor mij uitzoeken en de volgende ochtend hoorde ik dat er een soort shuttle bus naar het noorden rijd maar dat die maar eens op de dag gaat en die had ik dus gemist want hij vertrok om 7 uur in de ochtend. Geen punt ik kon gelukkig een dagje bijboeken bij het leuke hostel waar ik was. Ik zag Amely staan, de meid die de vorige avond twee burgers naar binnen aan het werken was en ik vroeg of ik met haar mee mocht naar het strand. De golven waren belachelijk wild en we mochten helaas niet het water in maar we hadden het zo belachelijk heet en er lag een resort aan de zee met een zwembad dat ik zei kom we gaan gewoon stiekem daar zwemmen. Heerlijk afgekoeld maar daar was na tien minuten wandelen al niets meer van over. Nog ergens een fruitsapje/cocktail gedronken en toen thuis douchen. Ik ging even aan de bar zitten in het hostel en ineens staat mijn hostel moeder naast mij met de mededeling: Yara je moet naar sky garden! Dus ik: "alleen?" Ze rende weg en 2 min later stond ze naast mij met Felix, oke samen naar sky garden dan maar. Sky garden is een club waar op het dak een lopend buffet is. Je mag van 5 tot 9 onbeperkt eten en drinken ook alcoholische dranken voor Nog geen 7 euro??? En dan ook nog eens goed eten zoals steak en spiesjes met gamba's en noem maar op, geen idee hoe die tent rond komt. Felix is een knappe vent maar mijn God na twee uur over startrek, de hobbit en zulke onzin gepraat te hebben was ik er wel een beetje klaar mee.

Hij probeerde mij over te halen mee te gaan naar de nieuwe film van startrek terwijl ik nog nooit een startrek heb gezien, maar gelukkig kwamen wat Engelse meiden mij redden en bleef ik bij hun. Toen zij weg gingen naar een andere tent was ik aan de praat geraakt met een meid uit Zuid Afrika en bleef met haar, want die Engelse zijn mij toch iets te gek. Na een tijdje was ik tess ineens kwijt maar voor ik het wist stond ik alweer met een gozer te praten en die zei ben jij ook al Nederlands terwijl ik nog geen enkele Nederlander had gezien en die koppelde mij aan twee super toffe meiden en daar ben ik de rest van de avond mee gebleven. Geen idee hoe ik had kunnen denken dat ik kerst en oud en nieuw misschien alleen moest vieren. Dan moet ik wel heel erg mijn best doen denk ik.

De shuttle bus ging de volgende dag op een iets minder christelijke tijd. Ik had een villa geboekt in Singaraja maar de meiden die bij mij in de shuttle bus zaten ginen allemaal ergens anders heen... ik twijfelde even om gewoon met hun mee te gaan, maar ik had mijn accommodatie in Singaraja al betaald dus ik dacht laat ik maar gewoon gaan. Wordt ik de bus uit gegooid en zegt de chauffeur je moet hier oversteken en daar een locale bus nemen naar je accommodatie... sta ik aan de overkant van de straat is er geen bus te bekennen. Dus ik rond vragen, scheen er ook geen bus te zijn maar voor ik het wist stonden er alweer drie mannen om mij heen taxi taxi taxi. Dus ik loop naar een meid toe op een scooter en die heeft mij even geholpen. Scheen ik nog op anderhalf uur afstand te zijn van mijn accomodatie. Ik had gelijk spijt dat ik niet met die meiden was meegegaan en voelde mij stom dat ik van te voren iets geboekt had want zo belande je dus overduidelijk op de verkeerde plekken. Maar ik accepteerde de situatie maar gewoon en we gingen verder. Kom ik bij de "taxi" is het een minibusje zonder riemen en de deur kon niet eens dicht! Op een gegeven moment gaan we de al barre weg af en rijden we een heel stuk op een gatenkaas weg en mis ik de holyshithendels. Die hendels waar mijn moeder ook erg graag naar grijpt als ze een holyshit momentje heeft in de auto. Kom ik toch bij een leuke plek uit! Super mooi en ik krijg alweer zonder te vragen of wat dan ook een gratis upgrade van kamer! Met een prinsessenbed bestrooid met bloemetjes, aan de zee, met zwembad en toen ik dacht bij het openen van de deur: "wat moet dit voor nare smalle badkamer zijn" werd ik mij toch verrast! Een prachtige buiten douche ik was in de auto hier heen al aan het bedenken dat ik gewoon ook nog langs die andere plek ging en een dagje later naar de plek ging waar ik kerst ga vieren maar ik zit hier helemaal goed!!!

Ik stierf ongeveer van de honger maar gelukkig serveren ze hier ook nog eens heerlijk eten. Terwijl mijn gado gado klaargemaakt werd ging ik kleurplaten kleuren met mijn nieuwe grote vriend. Raymondo, de drie jarige zoon van de eigenaresse. En na het eten kwam ze heel schattig naar mij toe of ik toevallig wist hoe je een tampon moest inbrengen. Nou het ijs is gebroken! Wisten jullie trouwens dat ze Nederland hier blanda noemen??? Hoe komt het toch dat Nederland zo belachelijk veel Namen heeft? Payba, the Netherlands, Nederlande, Nederland, Holland, Blanda, Dutch. Regelmatig moet je drie manieren noemen voordat mensen snappen waar je vandaan komt. Mensen hier kunnen gelukkig wel echt goed Engels dat is wel een hele opluchting na Korea, zelfs mijn drie jarige vriend kan goed Engels!

Liefde liefde liefde

Reacties

Reacties

Sslabbekoorn@hotmail.com

Haha, geweldig!! Nu de foto's nog bekijken ????

Ed

Ha Nichtje , fijn dat je zo naar je zin hebt
Bedankt voor je kaartje eerder en je kerstkaart vorige week.
Blanda komt volgens mij uit het Maleis , kende t woord al door opa
X en tot snel

Lisette

Startrek en hobbits, meid, ik denk dat ik het was, in vermomming! Had ie het misschien ook nog over draken? ;-))) Komt wel goed met jou daar en inderdaad, nooit iets boeken voor langer dan 2 nachten. Bijboeken kan altijd nog en als het nix is kan je snel weer weg. Son en ik hebben ooit iets vooruit betaald voor 4 weken.... na 3 dagen al zijn we daar weggevlucht. Zonde van het geld maar daarna werd het alleen maar leuker!

Dank je wel voor je kerstslinger, hij is zoooo lief!! Kussssss!

sil

wat?????? files????? wat is er daar gebeurd??? tis toch bali en niet de van brienenoord????
nou een knappe vent die over de hobbit spreekt is nooit weg denk ik zomaar. en als je in je uppie reist heb je inderdaad veel vaker contact en aansluiting met anderen, al geldt dat voor jou niet, volgens mij heb jij altijd aansluiting. gelukkig dat die gatenkaaswegen er nog wel zijn maar die files vind ik echt ronduit belachelijk. maar wat geweldig dat je nu op een mooie plek zit. zo werkt het dus, eigenlijk niks plannen en kijken waar je uitkomt of spijt hebben dat je wel iets hebt besproken en dan toch weer blij verrast raken van de plek die je hebt vastgelegd, gaat het in het leven zo?? lijkt me heerlijk. ja lieffie, blanda is eigenlijk een scheldwoord die de Indische mensen gebruiken voor de blanke Nederlanders. zo ben ik groot geworden.. als ik iets leuks vertelde thuis aan mijn vader over mijn nederlandse vriendinnetjes dan zei hij verbaasd, zoooo en dát voor een blanda. of als ik iets stoms te melden had over de vriendinnen dan zei hij smalend en sarcastisch: tsjaaa tis ook een blanda he? ik neem het hem niet kwalijk, 300 jaar kolonialisme tekent een mens. het is nu 1 dag voor kerstavond en ik realiseer me dat je nu snel weer thuis komt en weer deel uit gaat maken van het leven hier. dat is een vreemd gevoel. ik heb niet eerder de behoefte gehad je te schrijven over wat er hier bij ons gebeurde, nu je naar huis komt denk ik opeens, oh dat wil ik zeggen of dit wil ik vertellen, gek he? floortje en ik waren erg blij met jouw kerstkaart aan ons en voelen ons zeer vereerd met de titel "goddelijke vrouwen" terima kassi banyak nonna yara, dat is prima voor ons positieve zelfbeeld. geniet van de gado gado en de zovele uitheemse vruchten. wij gaan de kerstdagen doorbrengen en afscheid nemen van het oude jaar , en klinken op een nieuw jaar, op 2016, met nieuwe kansen en onzekerheden maar met 1 grote blijde verwachting namelijk dat we je dan eindelijk weer eens even kunnen vasthouden. liefs xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!