goed en wel aangekomen!!!

Oké het avontuur is begonnen! Gisteren ochtend moest ik om 6:30 richting Seoul station om naar het vliegtuig te gaan maar vroeg naar bed mocht niet want het was mar en mijn laatste avond dus we gingen stappen. Het leek mij niet verstandig om te gaan drinken maar ik wordt altijd zo ontsettend melig van al die dronken aziaten en er werden van die licht geven stokken uitgedeeld het was echt een top avond. Regelmatig even janken en kroelen met mijn kleine jean. Wat ga ik haar ontsettend missen! Thuis snel douchen omkleden en proberen die oordop met een pincet uit mijn oor te krijgen want die was in mijn oor verdwenen en inmiddels begon mijn hele rechterkant van mijn oor te kloppen. Oké dat werkte niet dus ik dacht zo snel mogelijk naar het vliegveld daad is vast een ehbo. Ik snel naar Ale om zijn jas terug te brengen en daar aangekomen zaten jean en ale nog wakker aan de tafel want ze gingen mij uit zwaaien en naar Seoul station brengen. Nog meer huilen natuurlijk. In de metro naar het vliegtuig kwam ik 4 stom dronken Zweedse tegen waar ik erg mee gelachen heb maar de pijn van de oordop werd steeds erger en inmiddels kon ik met mijn vinger dat ding niet eens meer voelen zitten dus ik werd wel licht panikeren... dalijk ben ik doof, dalijk moet ik naar het ziekenhuis en mis ik mijn vlucht... aangekomen snel naar de ehbo en die vrouw spreekt natuurlijk geen Engels dus ik barste in tranen uit liet de ene oordop zien en mijn ene oor waar geen oordop te zien was. Zij iemand halen en toen werd ik met een zakdoek op een stoel gezet en gingen ze met een mini camera in mijn oor kijken. Na wat gepriegel was die er uit en ik heb denk ik zo'n 100 keer gamsahabnida gezegd en die vrouw zo'n 20 keer sorry omdat ze mij niet begreep. Oké bagage inchecken! Ging ook niet helemaal soepel want ik sta in de belachelijke lange rij en hoor ineens mijn naam omgeroepen worden... tas inspectie oke uit de rij en terug. Er scheen een aansteker in mijn bagage te zitten en dat mocht niet. Ik kon weer opnieuw in die belachelijke rij aansluiten en eenmaal binnen was het precies 9:10 en dat was de tijd dat mijn gate sloot... ik zag een informatie punt en vroeg of ze wilde bellen en dat ik er op mijn aller snelst aankom. Ik was optijd voor mijn vlucht! Slapen kon ik helaas niet, blijft een kunst zittend slapen, maar ik had een leuke meid naast mij zitten waar ik veel mee heb gesproken. Na mijn overstap zat ik ook weer naast een andere leuke meid die kwam terug uit India en was daar voor naar bali geweest en heeft mij wat leuke tips gegeven.

Oké ik ben in bali! Ik stap net buiten en er springen letterlijk 20 man op je taxi taxi taxi! Ik heb al bijna twee dagen niet geslapen en toen zag ik een bordje toilet en zei iedereen beleefd sorry ik moet eerst even plassen. Dus ik werd door drie man naar de wc begeleid en die zouden wel even op mij wachten. Ik heb mij verstopt en toen kwam mijn redder in nood binnen lopen die ik om hulp heb gevraagd ze liep samen met mij naar buiten en vroeg der man nog even op mij te wachten. Ze heeft mij naar de goede taxi's geleid en mij laten zien waar ik geld op moest nemen. Aangekomen bij seminyak waar ik een hostel had geboekt waren allemaal luxe resorts dus ik zei toen hij het niet kon vinden: dat van mij is maar 8 euro per nacht en kan niet zo luxe zijn. Ergens tussen vonden we het toen en het was echt een heel knus en gezellig hostel! Iedereen beneden om de bar en mijn bed!!! Hemels! Een zacht matras, een goede deken en maar liefs twee kussens!!! Ik liep gedouched nog even naar beneden voor het wifi code om iedereen te laten weten dat ik veilig ben aangekomen. Hier raakte ik aan de praat met drie mensen die heel enthousiast dat McDonald's hier een bezorgden heeft en als je een cheeseburger besteld er gratis een bigmc bij krijgt. Het was verleidelijk maar ik moest echt even slapen!

Nu zit ik in een hempje en korte broek aan de bar en ga ik zo eens even uitzoeken hoe ik in het noorden kan komen!

Liefde liefde liefde Xx

Reacties

Reacties

Saskia

Wat een geweldig verhaal weer, griet! Dat van dat oordopje deed me denken aan Naomi die een rozijn in haar neus had gestopt en die ik er toen ook semi-operatief op de eettafel met een pincet heb uitgehaald. Ze was een jaar of drie, denk ik.
Heel veel ontzettend plezier, temperatuur zal wel lekkere shock zijn!
Hier in Frankrijk is het in de zon overdag boven de teintig graden, heel erg warm want normaal is het hier rond 0 om deze tijd.
Grappig, jij in Indonesie, ik ga deze week hier in Frankrijk een Indonesische rijsttafel maken voor kerst. Heb alle houdbaar van de Toko meegenomen, ga vandaag beginnen met sambal makrn. En de hele week gerechten voorbereiden, elke dag wat. Heel veel zin in!
Alvast hele fijne feestdagen, kussen van ons! XX

Sonja

Kind, wat een verhaal weer, ik snap dat je even in paniek was vanwege dat ding in je oor. Lekker gaan genieten in Indonesië, niks leukers dan de feestdagen meemaken in de zon!

Doe voorzichtig, eet geen hond of kat en kom snel weer naar 010 om te knuffelen!

Oma

Wat een verhaal lekker een dop in je oor.
Gelukkig gevonden.
Weer een ervaring rijker leuk hoor.
Geniet lekker op Bali leuk eiland Opa en ik waren in Kuta.
Eet niets langs de weg.
Wanneer ben je weer thuis?
Nou meid ik hoor je fijne Kerst.
Hoop dat je er snel weer vrienden ontmoet.dikke kus.
Heb je kaart ontvangen.????????????????????????????????????????

Oma

Hallo hier ben ik weer.
Ikzelf een paar woorden naar je sturen
Acar zout
Mericalada peper
Anggur druif
Apel appel
Semangka watermeloen
Aires ijswater
Airlimun limonade
Anggur wijn
Kopisusu koffie melk suiker
Als je wat wil weten ik heb de boeken nog.
Dikke kus.????????????????????????????????????

sil

ja de kosmos zorgt vanzelf voor je...als het afscheid nemen moeilijk is zorgt het oordopje ervoor dat ie zich diep verstopt in je oor dus en dat er nogal wat reuring is zodat je in de adrenaline-stand gaat staan en er geen ruimte is om te voelen, wat werkt dat toch weer perfect. wat een onzin he yaar wat ik uit kraam, ik probeer me voor te stellen hoe jij dat allemaal doet en ik heb er bewondering voor. okee Korea verlaten en nu op prachtig bali. jeetje ik voel een lichtelijke jaloezie opkomen, kon ik maar bij je zijn...40 graden..tis niet eerlijk. geniet geniet geniet...al lukt dat vanzelf wel op dat eiland...kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!