Prinsessen van het bal en kriebels in de buik

Ik ga jullie niet meer vervelen met alles wat qua regelen op school fout gaat! Het komt er op neer dat we toch weer een ander vak gaan doen. 1 op master niveau in plaats van bachelor niveau, maar dat kunnen wij! Mocht je echt benieuwd zijn hoe onze vrijdag is gelopen dan kan je dit lezen op http://reizenmari.waarbenjij.nu/ De vakken die wij gaan volgen zijn:

  • Taekwondo (Als we dit afronden krijgen we de blauwe riem);
  • Strategic management (master niveau);
  • Marketing in culture and tourism;
  • Principles of marketing;
  • Theory of leisure industry.

vrijdag zijn we dan gaan stappen! Samen met chin (Jean is haar Engelse naam) gingen we op pad! Eerst wat eten waar we de beroemde rijstwijn bij bestelde maar ze hadden alleen bier… Ik als helemaal geen bier drinker dacht nou dan neem ik een biertje met grapefruit, dat was geen bierTJE, de pullen in Duitsland zijn er niets bij! Met de metro aangekomen in Gangnam, 1 van de 3 uitgaansgebieden, werden we even overrompeld. Alsof we in een hele nieuwe stad waren, groot, massaal, lichten, mensen druk druk druk. We zaten pas op ons dakterras een ijsje te eten en vonden ineens dat we rustig woonde terwijl wij eerst dachten dat we juist aan een drukke straat woonde.

we zochten een club op via internet maar die was nergens te bekennen, toen we een meid op straat om hulp vroegen zei ze ik denk dat jullie Octagon (dit schijnt de 6e beste club van de wereld te zijn) wel een leuke club zullen vinden maar ik zou de taxi nemen. Wij dachten in alle optimisme hoe ver kan het zijn dus via de navigatie gingen we lopen, maar dat was nog een half uurtje lopen… Eenmaal binnen hadden we onze eerste drankje nog niet op en kwam de manager naar ons toe, hij gaf ons zijn nummer en als we nog eens wilde komen dan moesten we het maar even doorgeven dan zette hij ons op de gastenlijst. Of we nog een drankje wilde en als we later op de avond nog een drankje wilde moesten we hem maar gewoon even een berichtje sturen. Dit was echter niet nodig want de hele avond door kregen we van iedereen drankjes aangeboden. We stonden er zelf naast wanneer ons drankje bij de bar werd ingeschonken, dus geen zorgen over drugs!

zaterdag hadden Marie en ik ondanks dat we pas om 3 uur in bed lagen onze wekker gezet om 8 uur want we wilde naar Nami island. Het stortregende maar we dachten dat houdt vanzelf wel op. Het had vaker geregend maar dat is altijd snel over. Echter toen we na wat verdwalen drie uur later bij de laatste metro uitstapte en een bus moesten pakken, stortregende het nog steeds. Wij in onze jurkjes, zonder wifi en geen idee welke bus we moesten hebben keken elkaar aan en besloten maar weer terug de metro in te stappen. Na thuis nog wat geslapen te hebben gingen we ergens eten waar je een wok op tafel kreeg. In de tafel zit een kookplaat en zo gingen we zelf aan de hand van een lopend buffet onze wok vullen. We hadden voor noodles gekozen maar hoe ga jij noodles met een lepel en stokjes eten… ja dat wisten wij dus ook niet. De gastheer zal het van ons gezicht afgelezen hebben, want hij kwam al snel met twee vorken aangesneld. Om er nog een schepje bovenop te gooien sneden we de noodles door voor het gemak, we waren moe! Gelukkig zijn ze hier niet zo vel als Italianen want die zouden je doodschieten als ze zien dat je je spaghetti gaat snijden.

Thuis kreeg ik een berichtje van Kal of ik zin had om nog wat te gaan drinken. Mar en ik hadden net besloten dat we moe waren en niets meer zouden gaan doen maar het is blijkbaar niet zo moeilijk om mij over te halen. Ichon Is waar ik heen ging, ook dit was erg druk maar het was een stuk minder een licht spektakel. Gezellige straten en belachelijk veel buitenlanders, ik kreeg er een beetje een vakantie gevoel bij, ja wederom een geslaagde avond!

Gisteren ben ik de hele dag op pad geweest en heb ik van alles bekeken. Het leukste was wel Daehangno street dit is een hele leuke knusse gezellige buurt. Er loopt vooral lokale bevolking rond en ze staan gewoon overal met een box een gitaar, trommel, fluit of gewoon weg een microfoon op te treden. En allemaal hebben ze talent het was echt fantastisch en dit is dus gewoon elke zondag! Het leukste wat ik had gezien was een vent die alleen een trommel om had maar deed alsof die een heel drumstel had door geluiden toe te voegen aan de hand van zijn mond. Ik heb mij stuk gelachen, of zoals opa zo leuk zegt: suf gegrinnikt! Hij ging ook gelijk een praatje maken met mij, hij nam mij in de zeik want alle omstanders moesten steeds hard lachen als die wat na mijn antwoord in het Koreaans riep maar ik kon er alleen maar om lachen! Wat een talent! Alsof ik op Oerol was en ik kan er elke week heen!

Ik word langzaam wel een beetje verliefd op deze stad!

p.s. de foto's ga ik later vandaag toevoegen Xx

Reacties

Reacties

sil

fijn te horen dat het genieten is begonnen, ik ben net terug uit ierland dus schrijf met terugwerkende kracht...ook in ierland smaakte de whiskey goed en was er muziek op elke hoek van de straat en in elke pub...ik kan me voorstellen dat je een beetje verliefd begint te worden op jouw stad...ik ben het op ierland. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!