Wanneer houdt het regelen op en kunnne we gaan genieten!?

Oke mag ik even JANKEN! Geen zorgen we hebben het leuk en willen niet naar huis maar frustraties frustraties frustraties! Eindelijk dachten we dat na vandaag alles geregeld zou zijn. Dat we de Alienregistration geregeld zou zijn (iets bij de immigratie dienst vraag mij er niet meer over ik heb namelijk geen idee), dat we een pinpas zouden hebben zodat we onze huur konden betalen (we moeten alles in 1x betalen) en dat eindelijk alle vakken vast zouden staan. Maar niets bleek minder waar…

We hadden vandaag pas 16:30 les dus we stonden 7:45 zodat we meteen 9 uur bij the Global Lounge konden zijn om mijn studenten pas op te halen want die hadden we nodig voor dat Alien ding. Toen gelijk door naar de immigratie met het openbaar vervoer. We moesten drie metro’s en 1 bus hebben de metro ging beide wegen fout. Dit kwam volledig door ons zelf we waren gewoon te gezellig aan het kletsen en vergaten uit te stappen en de terug weg kregen we het voor elkaar te vroeg uit te stappen. Het bleek dat wij onze alien kaart pas na 2 weken konden ophalen maar we kregen een formulier mee en we hoopte dus dat dit genoeg was voor de bank om een account te openen. Dit klopte maar de pas krijgen we pas als we de alien kaart konden tonen… Op school aangekomen, hebben we van de zelfde man les als waar we gisteren les van hadden. Hij had ons gisteren toegezegd dat het oke was als we 1 van de 2 lessen zouden missen per week omdat deze overlappen mits we inderdaad zoals we hadden voorgesteld het huiswerk te maken en hem zelf mailden of langs kwamen met de vraag wat we gemist hadden. Ik had dus al heel ijverig mijn huiswerk gemaakt en een boek aangeschaft voor 44.000 won en vandaag kwam die met de mededeling dat het toch niet kon… We hebben denk ik ruim 20 minuten met hem staan praten en hem geprobeerd hem over te halen maar uiteindelijk zei die we gaan er nog even een weekend over slapen en dan beslissen we maandag… De vertaling hiervan: houd je mond ik wil naar huis. Hij zei zelfs iets over dat we moeten gaan stappen, dat er veel leuke geheimen plekken zijn waar je leuk uit kan gaan. Nu kunnen Marie en ik ons goed vermaken tijdens het uitgaan maar HALLO we hadden een serieus gesprek??? Ik denk maar dat ik een staatslot ga kopen want de kans dat ik die win is denk ik nog groter dan dat hij ons gaat toelaten in zijn les van dinsdag.

Zo ik moest even mijn ei kwijt en jullie waren de duppe. Verder nog wat belachelijkheden over Korea dan maar!? Het les geven hier is heel anders dan in NL de docenten stellen regelmatig vragen maar voor je antwoord kan geven, geven ze zelf al het antwoord. We krijgen elke les een paar vragen mee zoals het opzoeken van een definitie of iets dergelijks en dit moeten we dan in een notebook noteren en aan het einde van het semester moet je die bij hun inleveren zodat ze kunnen zien hoe ijverig je bent. De Koreaanse meiden werd aangeraden in de hotel branche te gaan werken want hier komen mensen om happy te zijn, ik citeer: “dit is een goede baan voor vrouwelijke Koreanen”. Het is dat ik mij nog geen Koreaan voel maar anders had ik hier wel even een nadere uitleg bij gevraagd!

Rollators, rolstoelen en scootmobiels kennen ze hier niet! Hoe oud ze ook zijn en hoe krom ze ook lopen, ZE LOPEN! Soms zo traag (misschien dat ze net de 1 km per uur halen) dat mijn handen zo erg kriebelen dat ik bijna geneigd ben om ze op te tillen en naar hun bestemming te dragen.

De huidskleur “porselein” is inderdaad echt de mode. We maken regelmatig schuinbewegingen op straat om iemand niet omver te lopen omdat ze ons niet zien door een stuk karton, hand, plu of gewoon hun klep van hun hoed zo laag getrokken hebben dat ze ons niet meer zien. Als we alleen voor het rode licht staan steken we toch met zijn dertigen over omdat ze overal uit de schaduw vandaan gerend komen. Ik overdrijf natuurlijk! Er zijn ook mensen die gewoon in de zon staan maar de meeste zijn wel dik aangekleed of op een andere manier beschermt. Verder zijn ze op hun neusophalen als een professionele sporter na, heel beleefd, extreem behulpzaam en staan ze bij alles netjes in de rij (de lift, bus, metro enz.).

Het verhaal over de verhuizing naar onze nieuwe kamer en ander staan zoals jullie waarschijnlijk al is opgevallen onder de foto’s.

Liefs Japie

P.S. Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen!

Reacties

Reacties

niville

Blij dat je voor Korea hebt gekozen. Ik grinnik me suf.

Lisette

Zo leuk om jullie te volgen in woord en beeld! Dank je wel, ik geniet van en met jullie! Veeeeeel plezier en eet smakelijk!

saskia

Haha, dat verhaal over het rode stoplicht, ik zag het helemaal voor me! Ik zie die scene nog wel eens in een film voorbij komen!

sil

jee het lijkt nederland wel...hier gaat alles ook zo soepel...xx

Floortje

wat schrijf je leuk yarie! Moet heel hard lachen en zie het ook helemaal voor me. xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!