Koreanen eten echt hond!!!

Hey lieverds,

Sommige van jullie vinden het misschien spannend dat ik hier zit, maar ik vind alles wat in Europa gebeurd maar spannend. Soms denk ik echt dat er een derde wereld oorlog gaat uitbreken en heb ik liever dat jullie allemaal hierheen komen. Het maakt mij echt boos waarom moet er toch gevochten worden en waar zijn die grenzen eigenlijk goed voor waarom kunnen we niet gewoon 1 groot geheel worden? Maarja… Hier gaat alles goed. We hebben een hoop mensen uit Parijs hier en die zijn aardig geshockt maar voor zo ver we weten maken al hun families en vrienden het goed.

Professor Park heeft niets meer gezegd dus dat is fijn en toen ik van de week ergens antwoord op gaf zei die ook: “ohw ben je daar al geweest en ik wens je nog veel plezier in Korea”. Ernstig overdreven natuurlijk, maar in ieder geval een stuk beter dan voorheen.

Zoals elke donderdag ochtend waren we op weg naar Sunny der klaslokaatje en toen we er bijna waren zag ik ineens een WhatsApp berichtje dat we thuis moesten blijven en dat ze ons met der zus kwam ophalen want we gingen naar het park. Dus wij weer terug. Het park was echt prachtig ik heb het volgens mij al drie keer gezegd maar ik zeg het gewoon nog een keer! Die kleuren van die bomen hier zijn echt PRACHTIG! De bladeren aan de bomen zijn echt knal geel, rood, oranje of een combinatie hiervan maar zulke vellen kleuren heb ik nog nooit gezien. We liepen net het park in en we kregen een regen van gele bladeren over ons heen. Sunny maakte een kommetje van der handen en probeerde er 1 op te vangen. Als je een vallend blad vangt dan brengt dit liefde schijnt. Ik dacht proberen kan natuurlijk nooit kwaad en ineens valt er een blad op mijn handen. En ga het maar eens proberen, dit is echt niet makkelijk! Het was misschien dan wel het kleinste blad van het hele park maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert toch? Dus laat maar komen die liefde! En dan graag 1 waar van ik kan zeggen: “moeders deze mankeert niet eens iets aan zijn linker pink!”

In het park liep naast het voetpad een soort pad met elke meter een ander soort grof pad en ook een stuk met allemaal kiezelsteentjes. Hier moest je met blote voeten overheen lopen want dat schijnt goed voor je gezondheid te zijn. Een ander raar verhaal over wat goed voor je gezondheid schijnt te zijn is hond eten. Kim niet Paultje maar onze taekwondo docent die heet ook kim, zat te vertellen dat zijn moeder kanker had, super slecht er aan toe was, niet meer at en de dokter zei dat ze waarschijnlijk nog 6 maanden te leven had. Toen heeft de dokter aanbevolen om 3 a 4 keer in de maand hond te eten dat het haar eetlust terug zou kunnen geven. Inmiddels sport ze weer en geeft piano les. Hij zei iets over dat hond op mens lijkt en dat dit dus goed is voor een mens, zou het niet gewoon een placebo effect zijn? Na een wandeling en heel wat foto’s verder gingen we ergens lunchen. Iets na 12e rijst enzo is nog steeds niet echt iets waar we dol op zijn en Mar at dan ook niet mee, maar ik deed uit beleefdheid maar gewoon mee.

Ik ben van de week met Iman, Petro (Franse meiden) en Ollie naar een Lantaren show geweest. Er loopt een rivier door de stad van het formaat sloot maar dan schoner en hier in waren dan allemaal kunstwerken van lantarens geplaatst. Het schijnt dat ze hier drie jaar mee bezig zijn geweest om ze te bouwen en sommige waren inderdaad ook erg indrukwekkend. Ik vind het zo leuk aan deze stad dat er echt altijd wat te doen, beleven of te zien is. Nog maar een heel krap maandje en dan ga ik alweer weg… Ik vind het heel leuk om weer naar huis te gaan en lekker te kroelen met iedereen die ik zo mis maar het is ook wel moeilijk iedereen hier achter te laten. We hadden het er laatst over dat de tijd zo snel voorbij vliegt en dat ik nog maar 5 weken hier was en toen zeiden die gasten ook nee je moet hier kerst en oud en nieuw vieren. Zulke dingen moeten mensen echt niet tegen mij zeggen daar wordt ik echt emotioneel van! Na de lantarens bekeken te hebben gingen we lopend naar huis en heb ik al het eerste kerstnummer gehoord in een winkel! Toen we bij een grote kruising kwamen was er een soort ondergrondse tunnel zodat je niet op al die stoplichten hoefde te wachten. Hier was een heel dorp van kartonnen dozen gebouwd en ik moest mij echt heel flink houden om de tranen niet over mijn wangen te laten stromen. Dit dorp kende alleen maar 70 plussers en het waren er denk ik rustig een stuk of 20 als het er niet meer waren, dit moet toch anders kunnen… Hebben ze zo’n snel groeiende economie en kunnen ze niet eens hun oudjes een onderdak bieden???

Verder… Oja Paul komt ineens naar ons toe dat we voor het derde project geen rapport hoeven te maken maar alleen een presentatie moeten geven? Hij heeft ook het laatste tentamen geschrapt… Hij was in een goede bui geloof ik nu hopen dat hij zich niet weer ineens bedenkt want hij doet echt maar wat hahah. Ook zei hij dat we onze email even moesten geven want als die dan in Europa was moesten we hem maar even komen opzoeken… We zijn dadelijk nog ineens beste vrienden!

Verder ben ik donderdag per ongeluk in de stad beland terwijl ik vrijdag ochtend vroeg taekwondo heb… Ik ging in de buurt van ons huis wat drinken met die Franse meiden en Fara een Belgische meid en ineens stonden we in Hondae. Ollie met zijn harem van 8 vrouwen. Deze meiden gaan met zijn alle oud en nieuw en kerst in Thailand vieren en vonden ook al dat ik mijn ticket moest omboeken. Ookal lijkt het mij erg leuk om met hun mee te gaan en Sid even gedag te zeggen en dat overheerlijke eten… ik heb mijn zinnen nou eenmaal al op Indonesië gezet en ik heb gewoon heeeeel veel leuke vakantie adressen!

Gisteren wilde we het rustig aan doen en gingen we bij de mannen dorm gewoon chillen en een kaartspel spelen maar op 1 of andere manier belande we om 3 uur ‘s nachts weer in de Karaoke… na Jean de heuvel op geholpen te hebben naar haar dorm lag ik dan weer pas om 5 uur in bed. Vanavond gaan we naar de film waarschijnlijk dus dan moet het wel lukken om op tijd in bed te liggen zou je denken toch? Ik moet namelijk echt gaan leren voor mijn toetsen op dinsdag en woensdag. Over precies 2 maanden sta ik op Schiphol doen jullie tot die tijd voorzichtig!?

Ik hou van jullie!

Liefde liefde liefdeeeeeeee Xx

Reacties

Reacties

sil

het blijft iets bizars, leven in een land op een ander continent van de wereld dan je eigen europaatje. het brengt je heel veel, dat hebben we allemaal kunnen lezen maar het brengt je ook een verscheurdheid die nooit meer weg gaat, althans zo ervaar ik dat en hoor ik van mijn vrienden die vaak en lang en heel ver weg zijn gaan wonen en nu weer in nederland zijn. het duurt ook wel even voordat je weer echt terug bent, je zult er staan over een kleine maand, op schiphol en je zult enorm blij zijn om je familie en vrienden weer te zien maar er zal altijd een stukje van je hart achtergebleven zijn in dat verre Korea. en hoe meer je reist, zweden is toch de volgende stop?? hoe meer stukjes van jou in dat land waar je woonde daar achter blijven en stukjes die jij weer mee neemt. in dat opzicht wordt de wereld wel 1 geheel zoals je graag zou willen. er gebeurt inderdaad veel hier in Europa en ook ik merk dat ik me zorgen maak over het geweld en de miscommunicaties. en dat is dan zacht uit gedrukt. maar hoe dan ook op sommige dingen hebben we geen invloed. laten we maar kijken naar waar we wel invloed op hebben. geniet nog van je tijd in Korea en ik vind het heel normaal dat er tranen zullen vloeien, zou gek zijn als dat niet zo was. maar wie ben ik, misschien vindt je het gelul over die verscheurdheid. bij mij werkt het zo maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn. troost is misschien dat je weg gaat bij iets moois maar er staat nog veel ander moois op je te wachten en dat zou je mislopen als je blijft waar je bent. dag lieffie xx

sil

oh ps...in het land van mijn vader, sulawesi is hond eten heel normaal....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!