Lekkere warme wc-bril

Maandag de 2e gingen we met een hele groep naar een kip en bier restaurant. Ik had een alcohol vrije dag dus nam alleen een schaal met kip en sla. Toen het op tafel verscheen zat er ineens een bolletje vanille ijs op mijn sla… Apart? JA! Maar je hoorde mij niet klagen, ik begin graag met het toetje! Wat hier trouwens heel gewoon is zijn een soort knopjes op de tafel en zo roep je dan de serveerster naar je tafel. Een beetje zoals in het vliegtuig eigenlijk. Laat Mari vooral niet op zo’n knopje drukken want als ze 1 keer heeft gedrukt moet ze nog een keer drukken om in evenwicht te zijn of iets dergelijks en ik vindt 1 keer iemand op zo’n manier naar mij toefluiten al erg. Als je gelijk moet bestellen ergens dan krijg je een soort vibrerende schotel mee, dan moet je dus aan tafel gaan zitten ergens en dan laten ze dat ding vibreren en licht geven als je bestelling klaar is. Deze krijg je dus ook mee als je alleen een kopje thee besteld. Nou kunnen ze hier wonderbaarlijk lang doen over een kopje koffie zetten maar het kan dus ook dat je net boven aan de trap staat en weer naar beneden kan omdat je bestelling al klaar is.

Honing daar zijn ze hier dol op! Dat zit hier echt overal op maar echt overal het is een soort boter voor Nederland en dan nog meer. Paprika chips hebben ze hier niet maar ik denk dat ze rustig 20 smaken chips hebben waar ook honing in verwerkt zit. We hebben trouwens echt een luxe probleem wat eten betreft. We zijn het een beetje zat om elke avond weer te moeten bedenken waar we nu weer gaan eten… van de week kregen we een gratis drankje aangeboden van de eigenaren omdat we vaste gasten waren… Maarja we zijn nog meer bedonderd om te gaan staan koken, afwassen en boodschappen te gaan doen als je goedkoper uiteten kan.

Als ik ‘s ochtends moet opschieten en na het slapen gelijk onder de douche moet springen kan ik beter maar niet mijn haar wassen, want elke keer dat ik dat doe schiet het in mijn rug en dan kan ik amper mijn arm weer omlaag doen. Het bed hier is zo hard en daar kan ik echt niet aan wennen of nouja ik slaap prima alleen mijn lijf went er niet aan of is dit een kwaal van ouder worden??? Ik zit toch pas op een kwart van mijn leven???

Verder heb ik deze week helemaal uitgezocht waar ik heen ga in Indonesië! Ik zat er eigenlijk een beetje tegenaan te hikken, maar ik dacht als ik op leuke plekken wil zijn met kerst en oud en nieuw voor een betaalbare prijs dan moet ik nu wel een keertje wat gaan doen! Toen ik er eenmaal aan begonnen was kon ik ook niet meer stoppen, het ziet er echt zo mooi uit en het eten lijkt mij echt verrukkelijk! Dus mijn schema: bij aankomst ga ik eerst even naar het noorden dan met kerst naar Canggu, tussen kerst en oud en nieuw ga ik naar Ubud en oud en nieuw ga ik in Uluwatu vieren. Dan vlieg ik waarschijnlijk naar Flores waar ik even chil, dan een boot pak naar Lombok waar ik ook even chil en dan wil ik op Java nog even de vulkaan Gunung Bromo beklimmen om vervolgens dan weer naar huis te vliegen vanaf Jakarta. Maar vanaf Oud en nieuw heb ik niets meer vast gelegd dat zie ik daar wel, want misschien kom ik wel mensen tegen met veel wildere verhalen en ga ik liever dat doen.

Ik zei dat het nu ook echt hier inmiddels koud was maar we hebben toch een hele mooie dag gehad donderdag. We hadden weer eens een vrije dag (ik ben de reden eerlijkgezegd even vergeten…) en ik ben met Wendy, Ollie en Leo naar de Hanrivier geweest. Hier hebben we wat rond gelopen, fietsen gehuurd en er was een soort Swanmarket waar we ook even hebben rondgeneusd. Samen met Ollie en Leo had ik een fles wijn gekocht, wijn is hier best duur, maar nu zeiden ze dus gisteravond tegen mij: ja die wijn is echt goed! Hadden ze hem donderdag avond al opengemaakt maar ze hebben twee glazen voor mij bewaard… Die hoef ik natuurlijk niet meer wat een boeren lummels! Alsof je een pak melk naast de koelkast gaat zetten en dan 3 dagen later gaat opdrinken… Toen ik uitlegde dat je wijn inderdaad lang kan bewaren zolang er geen zuurstof bij komt voelde ze zich wel schuldig en boden ze aan om een nieuwe fles te kopen maar dat hoeft natuurlijk niet!

Dinsdag heb ik trouwens een meningsverschil gehad met professor Park, nee… meer een akkefietje. Ja moeders ik hoor je alweer denken hoe kom jij toch altijd in zulke situaties terecht, sorry dat ik geen Koreaans karakter heb! Ik heb nu al een paar keer gehad dat als hij wat vraagt en ik antwoord geef, dat hij begint te lachen en dan door gaat met de les zonder ook maar te reageren op mijn antwoord. En je weet dat als hij lacht dat alle Koreaanse meiden mee lachen, dus ookal weet je dat het niet zo is voelt het dan alsof je door 60 man even wordt uitgelachen. Dus ik dacht zak lekker in de stront ik ga gewoon geen antwoord meer geven. Maar echt waar ik denk dat er ongeveer een kwartier van de les op gaat aan stille momenten omdat hij dan een vraag stelt en niemand reageert dus ik gaf maar weer antwoord en deze keer was het dus de tweede keer dat hij na wat genegeerd te hebben en 5 minuten uitleg, precies het antwoord gaf dat ik had gegeven. Ik was zo boos dat ik dacht verstandig te zijn door stil op te staan en de les uit te gaan om rustig te worden. Ik had hem een email gestuurd of we een gesprek konden hebben dus ik mocht 18:00 langs zijn kantoor lopen.

Ging die vent mij 10 min lang een preek geven over hoe onbeschoft IK was door de klas uit te lopen en dat ik met de deur smeet??? Die vent had pas door dat ik weg was toen die Mari alleen zag zitten en vroeg waar ik was, zo hard heb ik met die deur gesmeten. Afijn na tien keer mijn excuses te hebben aangeboden voor BULLSHIT mocht ik dan eindelijk mijn verhaal doen. Hij vond het belachelijk wat ik zei, want waarom zou hij mij achterstellen. Dus ik gaf aan dat ik heus wel snap dat het niet zijn bedoeling is, maar ondanks dat ik misschien antwoord durf te geven en fouten durf te maken dat ik wel gewoon een mens met gevoelens ben. En dat ook ik het dus fijner zou vinden om te horen ohw je ben goed op weg of heb je het boek gelezen ipv te worden uitgelachen. Dus je bent uit op complimenten??? Echt jongens dit was zelfbeheersing cursus!! Dus ik zeg nee daar gaat het niet om, maar ik probeer u te helpen de les interactief te maken maar vervolgens blijf ik met een naar gevoel achter… zegt ie ja je geeft soms gelijk het goede antwoord terwijl ik dan 5 of tien minuten aan een dia wil besteden. Nou uiteindelijk ging ik van frustratie en boosheid huilen wat hij dus dacht dat ik verdrietig was ofzo en toen ineens werd hij lief en zei die ik bedoelde het niet zo. Maar hij werd net zo snel weer een duivel en zei wil je nog naar de les? Was dit überhaupt een punt??? Moest ik van hem de eerst volgende les voor de klas komen staan en mijn excuses gaan aanbieden voor de hele klas voor mijn onbeschofte gedrag??? Ik kwam naar u toe om er over te praten dat is voor mij een manier om hier mee om te gaan en hier samen uit te komen. Nu is er dus een tussenweg dat hij namens mij sorry gaat zeggen tegen de klas voor mijn onbeschofte gedrag. Hij zal het wel weer lekker gaan aandikken morgen maar ik laat het maar gewoon gaan en die interactieve lessen kan die ergens stoppen waar het licht niet schijnt!

Van het weekend ben ik wezen stappen met Daniel, Tommy (Japanse meid), Nana (ook Japans), de prinses, Britney, Natasja (Amerikaanse meiden) en Gin die ik niet heb los gelaten heb omdat ik geen zin had om der kwijt te raken, dat ze ineens boven een wc-pot woont, haar telefoon kwijt raakt of wat dan ook! Dat ging echt heel goed we hebben echt een hele leuke avond gehad iedereen was wel stront eigenwijs door geen oordoppen mee te nemen terwijl ik ze dat zo’n tien keer heb gezegd en ze waren dan ook tot de volgende dag doof. EN er is wat van mij gestolen! In Korea!!! Maar het was maar mijn plu die ik boven op een kluisje had neergelegd omdat hij er niet in paste. Maar toch raar want onze fietsen konden we donderdag wel gewoon van slot laten terwijl we even ergens gingen plassen en over een markt gingen lopen. Maarja die Koreanen hier die kunnen echt zuipen tot dat ze kruipen. Gisteren viel er ook bijna een voor mijn voeten op de grond het was dat ik haar net opving, haar in de armen hing van der vriend en hem het advies gaf der maar even vast te houden. Dus wellicht heeft iemand met zijn dronken kop wel gewoon de verkeerde plu gepakt, uiteindelijk ben ik eigenlijk de gene die hem gestolen heeft uit de gang beneden van ons huis, als we eerlijk zijn. Zaterdag zijn we met zijn alle sushi wezen eten en hebben we gebowld en zondag… nou ben ik alleen wat wezen eten met die gasten, heel rustig weekend eigenlijk, maar was wel fijn kon ik eindelijk Indonesië even regelen!

De westerse wc’s die we op school hebben zijn erg modern en hebben zo’n 10 knopjes waar ik nooit durf aan te komen omdat ik bang ben dat er zo’n was je kont functie op zit en dan in eens als een verzopen kat dat hokje uit moet stappen dus ik ga altijd gewoon opzoek naar de knop zoals wij hem gewend zijn. Maar deze super moderne wc’s hebben dus ook wc-bril verwarming. Vroeger riep ik altijd dat het echt een geweldig idee zou zijn en dat iemand dat bij het beste idee van Nederland zou moeten aankaarten maar geloof mij het is best wel vies… Alsof iemand er uren op heeft zitten broeden… Terwijl de wc-brillen op school een verwarming hebben, hebben wij dat in onze kamers volgens mij niet… In de gang loopt een stuk warme vloer maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dat in mijn kamer ook kan krijgen. Afgelopen weekend heeft het twee dagen lang geregend en inmiddels is het dus weer goed afgekoeld naar 12 graden. Misschien maar even tijdens de Koreaanse les vragen hoe we dit kunnen vragen aan onze niet Engelssprekende huisbaas.

Gisteren bestelde die gasten drie bier maar ik dacht ik hoor helemaal niet drie hoe weet hij nou dat je drie zegt? Wat blijkt nu, er zijn twee manieren van tellen. 1 is gebaseerd op de Chinese taal en de andere op de Koreaanse. En ze worden dus allebei gebruikt en ook nog eens doorelkaar om het even extra makkelijk te maken. Zo geef je bijvoorbeeld de uren in het Koreaans aan en de minuten in het chinees. De Koreaanse taal leren blijft een uitdaging maar we hebben inmiddels zat Koreaanse worden die we meerdere keren per dag gebruiken! Zoals bijvoorbeeld:

Geeft niet/it’s oke – gwentsanayo

Dank je – gamsa habnida

Dat meen je niet/ No way! - antweyo

Sorry – mian habnida

Ja ga maar even lekker oefenen!!!

Heel veel liefde liefde liefde!!!

Reacties

Reacties

Sonja

Kind, laat die vent het lazerus krijgen met zijn rare opvattingen over les geven, dan ga je toch gewoon niks zeggen of kijk anders ff hoe Hans Teeuwen dat doet:
https://www.youtube.com/watch?v=xxL7kVPGXXY

Veel plezier daar met die rare Koreanen!

Saskia

Ant we Yo lijkt verdacht veel op Ha-je-to van Buurman en Buurman! Als dat maar goed gaat!
Verder helemaal eens met tante Son, laat m doodvallen die male chauvinist pig..
Plezier nog!! XX

sil

ja nog even over indonesie, klinkt goed, yaar, je gaat mooie dingen zien.canngu op bali is toppie en ubud bekend, probeer naar tanah lot te gaan in het noord-westen vlakbij gillmamuk. vroeger was tanah lot prachtig, nu hoor ik van mijn vriendin dat t wel erg toeristisch is geworden maar het blijft bijzonder die tempel in zee bereikbaar wanneer het eb is en onbereikbaar bij vloed, of net andersom, daar heb ik geen kaas van gegeten, lust ik trouwens helemaal niet. ulluwatu ben ik niet geweest maar bali is gewoon mooi. de gunung bromo vond ik ook top, probeer probolinggo en malang te bezoeken, die liggen daar vlakbij, nou ja, vlakbij...Surabaya is ook wel bijzonder, vooral de hoerenbuurt...en wat professor park betreft: als hij sorry gaat zeggen,mian habnida of gewoon in het engels dan lach je vriendelijk en zeg je gwent sanayo.....negeer het'namens yara-gedeelte' haha, gewoon blijven lachen om zo'n mannetje. kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!