Ik leef nog!

Zo daar ben ik weer, ik heb de computer weer gevonden en ga jullie weer even schrijven. Ik heb zo veel leuke dingen gedaan en ik heb tentamen week gehad dus ik moest eigenlijk leren en rapporten schrijven en die fucking notebooks van Paul waar ik letterlijk spierpijn van in mijn arm had. Alhoewel ik mij nu ineens bedenk dat de prinses met mij wilde armpje drukken en toen hij mijn arm niet om kreeg wilde de andere mannen het ook proberen dus het zou best kunnen dat het daar van is eigenlijk... hoe dan ook! Ik had het te druk om te slapen laat staan een blog schrijven, maar hier ben ik!

Ik heb echt geen idee wanneer ik wat heb gedaan en ik ga ook niet mijn best doen om uit te vogelen wanneer ik wat heb gedaan ik ga gewoon leuke ervaringen en weetjes schrijven en dan mag jij een indeling maken! Tijdens het weekend voor mijn tentamen week ben ik met Gin (Taiwanees), Holly (Olivier is Duits) en Leo (Frans) naar een festival geweest. Hier hadden alle landen van over de hele wereld standjes met eten van dat betreffende land. Nederland had echter geen kraampje maar ik denk dat een prakkie hier ook niet echt aanslaat! Verder waren er 3 podiums, een traditioneel podium met Koreaanse dans en zang enzo. 4 jongens van mijn leeftijd gingen even opera zingen en er kwam er 1 met een mondharmonica solo, ik heb echt mijn ogen uitgekeken! Dit is wellicht niet echt traditioneel bedenk ik mij nu maar er waren ook optredens met trommels en van die dansen in kledendracht. Het derde podium heb ik eigenlijk niet gezien en er was een man stage zoals Gin het zegt, mean stage dus. Hier stonden dj’s te draaien met een bas die je denk ik in Nederland heb gevoeld!

Gin der uitspraak is echt een eigentaal! De prinses heeft ook moeite met haar te begrijpen en zei laatst dus tegen Gin er zit echt een geep tussen ons! Waarop gin zei een gaap? Jongens het is gap! Naast man stage noemt ze Mari Mali, mij Yaga en Olli maakt ze Hollie van. Hier heb ik dan weer Holly van gemaakt omdat ik het te grappig vind. Een Duitse brede vent met een hoeren naam. Onze prinses had echter geen moeite met de uitspraak maar wel met het onthouden van Mariëlle haar naam en hij maakte er dan Mariolina, Marioline en weet ik het allemaal van, zo lang het maar Italiaans klonk en met een m begon. Ik vond Mariolina zo leuk, die houden we er ook in! De prinses is een Italiaan die eigenlijk Alexandro heet. De eerste keer dat ik hem sprak zei hij dat hij een prins was. Hij gedraagt zich inderdaad als een prinsje maar ik noem hem nu dus prinses, want dit is de meest vrouwelijke man die ik ken!

Oke dus dat festival daar was ik nog niet over uitgepraat. We liepen langs een kraam en ik werd zo naar binnen getrokken en in een jurk gehesen door wat Koreaanse meiden. Wat bleek, ik had een traditioneel Koreaanse trouwjurk aan, dus ik riep naar Holly: “wil je met mij trouwen?” Dat wilde hij wel dus ook hij in wat Koreaanse kleding en een hele foto sessie, die meiden hadden er zin in. Van deze dag weet ik trouwens wel dat het 19 oktober was, ik weet natuurlijk wel de datum van mijn trouwdag! Dit was trouwens al mijn tweede huwelijk dit jaar, ik ben 26 juli ook al met Laar en Yorick getrouwd op een festival in NL, ik heb de smaak te pakken! Na de verkleedpartij gingen we bij het kraampje van Hongkong eten halen en het was echt heel lekker maar er zat een wit stuk in mijn vlees dus ik zeg tegen Gin is dit bot? Dit kan ik toch niet eten lijkt mij? Zegt ze nee dat kan je wel gewoon eten, dus ik stop het in mijn mond en nee oke het was geen bot maar het was wel kraakbeen... Nouja ook weer een ervaring!

Een andere dag ben ik samen met Holly en Wendy naar een paleis geweest waar de koning vroeger blijkbaar heeft gewoond. We liepen uit de metro en twee knullige joggies in padvinders outfit stappen op ons af of ze ons een gratis rondleiding mogen geven? Ja natuurlijk, leuk juist als we ook wat informatie krijgen over de plek daar! Ik vroeg waarom er nu eigenlijk geen koning meer was, het schijnt dat ze nog steeds opzoek zijn naar familie maar die niet kunnen vinden. De koningin mocht blijkbaar niet buiten de muren van het paleis komen want die was te belangrijk om iets te overkomen. Die moest toekomstige prinsjes en prinsesjes baren, is ze dan mooi in gefaald! In de verf van de paleizen zit blijkbaar gif vermengt om insecten tegen te gaan en de koning had 9 slaapkamers, waarvan nooit bekend gemaakt werd waar die ging slapen, zo was die veilig voor aanvallen. De schoorstenen bevonden zich aan de rand van het paleis omdat ze die op de huisjes zelf plaatsten maar een eng idee vonden, ik zie dit voor mij als een soort vloerverwarming maar pin mij er niet op vast. Nou dat was het wel weer over het paleisje.

Toen we terug naar de metro liepen stond er heel random een vleugel midden op de straat waar iemand van mijn leeftijd fantastisch mooi op aan het spelen was. Holly en Wendy kunnen jammer genoeg geen muziek waarderen waarbij niet gezongen wordt???? Snap ik nou echt helemaal niets van, maar ik heb dus maar 10 minuutjes hier van mogen genieten. Weer wat verder stond een heel orkest aan de rand van de weg maar ook hier werd niet gezongen... eigenlijk was het niet zo erg dat ze weg wilde want ik moest eigenlijk echt aan school!

Trouwens die Ntower die wat weg heeft van de Euromast, weten jullie nog waar ik het over heb? Afijn die geeft dus altijd licht, meestal is dit licht blauw of groen, maar wat blijkt nu... als die toren rood licht geeft dan is er dus veel smok in de lucht! Dan hebben meer mensen dus een mondkapje op. Maar van die mondkapjes snap ik ook vrij weinig, vaak hebben mensen er 1 op maar dan alleen over hun mond? Zouden die dan niet door hun neus ademen? Over de neus gesproken! Dat is hier toch wel echt een nare gewoonte, niet je hand voor je mond houden als je niest... laatst liep ik voor een gast langs en die nieste dus echt gewoon vol in mijn gezicht zo snap ik wel dat de Mers uit kan breken ja! Gadverdamme ik wordt weer helemaal smerig van de gedachte!

Onze schoenen zijn inmiddels lekker los op zijn Koreaans gestrikt en dus ook wij kunnen in onze gestrikte neppe Allstars stappen van 7,5 euro. Dat is toch zo iets vreemds, ze slaan hier gewoon een maat over... ze verkopen alleen 38, 40, 42 enz. Ik met mijn maat 39 slof dus in schoenen van 40 en Marijolina met der 41 in 42! Maar eigenlijk went het snel en inmiddels sloffen we dus vrolijk mee met die Koreanen!

De uitverkoop nemen ze hier erg serieus! We gingen naar de winkel om warme kleding te kopen want jemig wat is het koud ineens en we hebben veels te weinig warme kleding mee... een winterjas had fijn geweest! Een Hema met zijn goedkope fijne basic shirt had ik ook gewaardeerd, maar de uitverkoop dus! Echt leuke kleding en dan rustig 40.000 won naar 2.000 won... das zeg maar 1,5 ongeveer. Ik heb die winkel leeg gekocht... nog meer zomerkleding hoe ga ik het in godsnaam allemaal mee terug naar Nederland nemen!? Bij deze winkel mochten we wel gewoon onze kleding passen, maar we waren dan ook in een gewone winkel: “forever21” waar de voorraad gewoon in de winkel hangt. Al die duizenden zaakjes hier hebben dus echt overal 1 ding van hangen en als je iets wilt hebben haal het dan vooral niet van het haakje maar wijs het aan en dan gaan ze het even ergens vandaan toveren en als je geluk heb dan hebben ze verschillende maten. Laatst was ik ergens en had ik even een trui over mijn shirt heen getrokken om te kijken hoe die stond, loopt die vent dus naar Mali om te zeggen dat ik truien niet mocht passen alleen vesten????? Het enige wat ik kan bedenken, is dat hij bang is dat al die Koreanen hun hoofd/poederdoos op die trui achterlaten als ze hem over hun hoofd trekken, maar ik bleef het een raar verhaal vinden... je gaat toch niet iets kopen als je het niet mag passen? En gast ik bijt niet je kan het ook gewoon zelf tegen mij zeggen ipv via Mari.

We zijn naar Everland geweest met een groepje. Wat een prachtig attractiepark zeg! Daar is het sprookjesbos van de Efteling echt niets bij! Bovendien had dit park echt alles! Naast de achtbanen enzo kon je er een safaritour doen, we zijn naar een zeehonden show geweest en een dierenshow voor kinderen. Hoe ze die beesten zo africhten snap ik echt niets van ze lieten zelfs een hyena over het podium gaan, ik zou dat risico toch niet nemen met zo’n beest zonder hek of iets langs zo veel kinderen. De schoonmakers lopen overal in strak witte overals door het park en ook of je tijdens het wachten in een rij voor een achtbaan even je voeten wilt optillen? Sommige hadden een geluideffectje tijdens het schoonmaken of ze racete op hun inlineskates met een bezem door het park. Tijdens het wachten in de rij werden we vermaakt met zoek de verschillen platen en de regels werden niet verteld door een bandje maar bij elke attractie stond iemand dat te vertellen en deed even gymnastiek met je om je voor te bereiden op de rit.

We hadden deze dag echt prachtig weer en waar wij dus stonden te genieten van de zon vouwde andere een papierenhoedje van hun plattegrond. Helaas was dit denk ik wel onze laatste mooie dag en wordt het nu ook hier kouder. De terugweg gingen we met de bus ipv met de subway en hadden we dus weer zo’n maniak die de deur al open gooide terwijl we nog niet stilstonden en zo abrupt stopte en gas gaf dat een man omviel en op schoot belande bij een ander. Bij de bus die we op de heenweg hadden stond zo’n belachelijk lange rij, als we daar op hadden gewacht hadden de meiden het nooit gehaald om op tijd terug te zijn voor hun avondklok.

De prinses liep laatst weer met een andere jas aan, dus ik vroeg hoeveel jassen heb jij meegenomen in godsnaam? Dat was er maar 1 maar hij koopt steeds nieuwe en de gene die hij vanuit Italië had meegenomen vond ie niet mooi want die was bruin... dus ik zeg nou laat mij die dan lenen als je hem toch niet draagt. Dus nu loop ik in 1 of andere dure Italiaanse jas die heerlijk naar man ruikt want volgens mij spuit hij in 1 week tijd een parfum flesje leeg. Je ruikt hem altijd al van verre aankomen in ieder geval. Hij loopt trouwens ook met 1 van mijn ringen rond, geen pijl op te trekken die vent. Een bruine jas is echt geen porem maar een vrouwelijke ring kan dan weer wel...?

De vrijdag in de examen week hadden we geen lessen maar we hadden wel om 9 uur bij de metro afgesproken want de Taekwondo docent ging met wie dat wilde de grootste berg van Seoul beklimmen, dat wilde wij wel. Ik had echt weer eens veels te weinig geslapen ik hang namelijk elke avond in de kroeg met de mannen, de meiden hebben natuurlijk een avondklok en Mari is meestal verstandig. Deze avond gingen we ook nog even naar de stad. Zijn we in Hongdea waar super veel leuke tenten zijn neemt Leo ons mee naar zijn favoriete tent... Waar we ergens een eng gangetje een trap op moeten, door een gebouw heen lopen om vervolgens langs een stalen geval aan de buiten muur, wat een trap moest voorstellen nog hoger klimmen. Alisher (Oezbekistan) riep paniekerig naar mij WACHT, maar 1 persoon tegelijk op deze trap!!!

Nadat Mari op mijn deur had geklopt om te checken of ik wakker was, wat dus niet het geval was, waren we gelukkig op tijd om te gaan klimmen! Ondanks iets wat slaapgebrek klom ik nog steeds als een berggeit die berg op! Zet me naast een gek in de auto en ik schijt vier kleuren maar een beetje langs afgronden wandelen doet mij om 1 of andere reden dan weer niets ik snap niet hoe iedereen last kan hebben van hoogtevrees terwijl je gewoon op de grond staat.

Het was echt een mooie wandeling met al die mooie herfst kleuren. De wandeling begon met een keurig aangelegde trap van natuurstenen. Na een behoorlijk steile klim kwam er weer eens een wilde gratis gym waar wat oudjes gewicht aan het heffen waren. De Aziaten met korte beentjes uit onze groep moesten even bijkomen en Mari en ik gingen even hoepelen met zelf gemaakte XXXL hoepels. Na het gerust en gehoelahoep gingen we verder en de keurig aangelegde trap werd vervangen voor een uitdaging, toen het dan toch echt niet meer ging hadden ze maar besloten om een stalentrap te plaatsten in de natuur, Joost hoe hebben ze die daar gekregen?

Overal op de berg zaten een soort schuilkeldertjes. Nadat ik er eentje was ingesprongen en nog sneller weer uitsprong, omdat er iets ritselde onder de bladeren onder mijn voeten vroeg ik waar die voor diende. Onze docent zei dat het met Noord-Korea te maken heeft, dat ze vanaf deze berg de stad goed in de gaten kunnen houden. Ook vertelde hij dat mannen in het leger, hier hebben ze nog 21 maanden dienstplicht, dat die ‘s winters hier een weekend moeten overnachten. Hij moest echter, toen hij in dienstplicht was, een kuil graven en hier in slapen maar hij wilde er niet langer over praten want dat was echt een nare tijd en daar dacht hij liever niet aan terug. Hij moest ook zelf zijn voedsel jagen maar dat was hem niet gelukt volgens mij. Verder spelen alle Koreaanse tijdens het wandelen muziek af via hun telefoon en zo komen er dus tijdens het wandelen allemaal verschillende soorten muziekjes langs.

Na de wandeling nam hij ons mee uiteten en hebben we met zijn alle heerlijk gegeten. Hier heb ik dan toch rijstwijn gedronken maar ze kunnen het naar mijn idee beter rijst bier noemen. Het heeft de kleur van melk en... ja het smaakt eigenlijk echt een beetje naar een biertje vind ik. Tijdens het eten zat hij te vertellen dat hij geluk had met de volgorde van het krijgen van kinderen. Hij heeft nu een dochtertje van 8 en een zoontje van 1 en dat is dus de perfecte volgorde want dan kan de dochter een beetje helpen. Eerst een zoon en dan een dochter is echt waardeloos!

Na deze klim heb ik thuis nog even snel een uurtje een powernap gedaan want we gingen met zijn alle stappen. De buddy’s hadden geregeld dat we gratis naar binnen konden maar daar aangekomen bleek dat te gelden voor alle internationale mensen. Alsof we in Europa waren... Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niets doe mij maar weer die Koreanen er hing echt zo’n haantjes gedrag sfeer, er werden een paar keer mensen van elkaar weg gehaald dus wij gingen maar buiten chillen. Mar had het echter koud, de rest wilde niet meer naar binnen dus toen gingen we maar naar huis.

Afgelopen vrijdag gingen we met een hele groep uiteten en daarna karaoke zingen. Bij karaoke denk je toch aan een bar met een podium en dan dat je met ze alle je klem zuipt zodat je niet meer door heb hoe lelijk je eigenlijk zingt? Nou hier is dat dus even anders! Hier huur je met je eigen groep dus gewoon een kamer waar dan een beeldscherm hangt, wat microfoons zijn en een heel dik boek met duizenden nummer... Er werd dus maar snel wat Soju gehaald bij de winkel om de hoek en in een mum van tijd zongen we als nachtegalen. Ja dat niet drinken heb ik maar een karige maand volgehouden... drie weken eigenlijk maar, om precies te zijn... Na de Karaoke zijn Mari, Holly, prinses en ik ook nog even naar de stad gegaan. Nouja de stad... dat gaat hier niet echt op natuurlijk want de stad is zo groot ik woon in de stad, maar we zijn gaan stappen dat bedoel ik te zeggen.

Zaterdag heb ik eindelijk uitgeslapen! ‘S middags zijn we dan gaan winkelen en heb ik die winkel leeg gekocht en in de avond zijn we uit geweest. Ja weer ja, kan gewoon! Het was Halloween en we gingen dus met alle buddy’s en de hele bende, stappen. We zouden eerst naar Syndrome gaan met zijn alle maar daar stond zo’n lange rij, die rij ging letterlijk twee straten de bocht om! Dus toen zijn we naar van2 gegaan. Een soort VIP, overal tafels met belachelijk veel flessen en vers fruit op tafel. Dat tekort aan geknuffel daar heb ik geen last meer van trouwens, het lijkt wel of er knuffel mij op mijn voorhoofd staat. Ik knuffel graag met Holly en de prinses maar zelfs de buddy’s die ik zaterdag voor het eerst zag gaven mij spontaan een knuffel. In het begin wist ik niet zo goed hoe ik moest reageren op al dat geknuffel, maar ik hou van lekker knuffelen dus inmiddels doe ik maar vrolijk mee. Gin die doet er nog een schepje boven op en wilt zelfs op zijn Europees gedag zoenen in plaats van een vriendelijk knikje, misschien dat iedereen last had van een te kort aan geknuffel met familie en vrienden?

Gisteren ben ik met Ollie, Daniel (yueh ting Thaiwanees) en Mari naar Insadong geweest. Als je een souvenir nodig heb dan moet je hier naar toe! Er stonden ergens drie jongens achter een kraampje met een hele bak bloem. Dus hij haalt een bonk harde honing tevoorschijn en begint hier een soort rondje/ketting van te maken. Na dit 30 keer door de bloem gehaald te hebben en 100 keer dubbel gevouwen te hebben was het resultaat zoals hij het noemde: “oma haar”. Een ander rolde er nog wat chocola in en dan kon je het eten. Het was binnen te houden, maar het was best droog ik denk niet dat ik dit als een pak koekjes in 1 keer weg werk. Verder was er een gebouw met allemaal winkeltjes met leuke hebben dingetjes en handgemaakte spulletjes. Ik heb natuurlijk weer wat gekocht… volgende keer laat ik mijn portemonnee thuis! Na wat rond geslenterd te hebben, zijn we bij een traditioneel Koreaans restaurant gaan eten. We kregen zo’n 20 bordjes op tafel met allemaal kol soorten, sausjes en groentes. Dan kreeg je een bak met rijst en moest je een keuze maken tussen krab, tofu of beef en dan kon je zelf je eten samenstellen.

Jongens wat heb ik toch een verschrikkelijk leven!

Liefde liefde liefdeeeeeee!

Reacties

Reacties

Lisette

Meid, ik word zo blij van alles wat je doet, meemaakt en beleeft! Echt een rotleven ja, zoals je zegt ;-)

Els bootsman

Geweldig ,een groot avontuur!
Geniet er van.

saskia

Ha Yaartje het is maar goed dat ik een vrije dag heb vandaag zodat ik tijd had om deze miniroman te lezen. Leuk hoor! Plezier nogXX

Ineke

Ik denk laat ik even tijdens het werk lezen.
Nou vanavond de rest. Inderdaad Sas een miniroman.
Maar ik wordt er wel heel gelukkig van!

sil

heeee yaar so(de)ju, laat die prinses van "mijn"ringetje afblijven.....heel veel knuffels want die mis je schrijf je, ik moet van floor van de computer want zij wil je hele verhaal gaan lezen....ben blij dat het je zo goed gaat...houwen zo kusssssss

Lea

Mooi avontuur!
Geniet xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!