GRRR! Wie heeft de handleiding van Paul voor mij?

Nou die toets had ik toch iets wat onderschat en viel toch even goed vies tegen. 50 vragen en dan per vraag 5 keuze mogelijkheden en dyslexie kennen ze hier niet. Dus geen vergroting of extra tijd. Buiten dat zijn het ook nog eens hele andere vragen dan ik gewend ben. Om even een voorbeeld te geven van een vraag: Hoe loyaler een klant is, hoe meer equity die is...(klinkt als)

  1. misschien;
  2. ja;
  3. nee;
  4. dat kan zo 1, 2, 3 niet gezegd worden;
  5. geen van bovenstaande.

Als het antwoord A of D had moeten zijn dan ga ik mijn boek opeten en geloof mij das een verdomd dik boek! Sowieso, zo'n vraag moet je toch onderbouwen? Maarja ik mag van moeders altijd pas paniek gaan zaaien als ik mijn cijfer daadwerkelijk heb ontvangen en jullie weten dat ik natuurlijk altijd heel braaf naar haar luister.Ze werken hier trouwens met cijfers van F tot en met A dus als ik mijn cijfer heb weet ik als nog niet wat ik gehaald heb, misschien wel zo fijn!

Gisteren hebben we te horen gehad dat we 1 jaar ouder zijn of 2... snappen doen we het niet helemaal! Als je hier wordt geboren dan ben je 1 jaar oud. Ze tellen vanaf 1 jaar in plaats vanaf 1 dag, ze tellen namelijk de maanden in de buik mee. Op je verjaardag wordt je dan niet ouder maar op 1 januari wordt iedereen ineens 1 jaar ouder. Dus wij vroegen aan die meiden in ons project: stel je wordt op 31 december geboren ben je de volgende dag dan 2? Waar ze op antwoorde hihi (met een hand voor de mond natuurlijk) ja, daar heb ik nooit zo over na gedacht eigenlijk. Dus als je bij ons twee dagen oud bent kan je hier al 2 jaar oud zijn, maar ze vinden het heel logisch klinken allemaal???

Verder is er op de school blijkbaar een discussie gaande. We zagen wel steeds al pamfletten en meiden die handtekeningen aan het inzamelen waren maar we wisten eigenlijk niet zo goed waarom. Gisteren vroeg Paul, in het Koreaans natuurlijk, iets en iedereen stak zijn hand op. Wat blijkt, Sookmyung women's university zit er over na te denken om voortaan ook jongens toe te gaan laten op school, de meiden hebben echter unaniem besloten dat ze dat niet willen? Ik zou het wel weten hoor! Laat die jongens maar komen!

Morgen gaan we eerst nog even lekker wat oerkreten er uit gooien bij taekwondo en dan gaan we lekker een lang weekend naar Busan.Dit kan ik ook erg goed gebruiken want het werd mij vandaag allemaal even te veel. Wij zijn georganiseerde syllabussen gewend waar nog net niet dag tot dag in staat wat er van je verwacht wordt. Paultje die heeft voor ons even een project uit zijn duim gezogen en dit past hij vervolgens elke les aan. HEEEEL FRUSTREREND!!! Deze mededeling samen met het tegenvallende tentamen deed mij even verlangen naar diep in mijn lakenzak kruipen. Maar net toch maar zo’n vier uur achtereen aan dat Kaa Uuu Teee verslag gezeten, nu snel mijn koffer pakken, tanden poetsen en slapen. Morgen weer een nieuwe en leuke dag!

Al vast een heel fijn weekend toegewenst!

Liefde liefde liefde Xx,

Reacties

Reacties

sil

wat is in godsnaam equity???? ja van die jaren heb ik weleens gehoord, mijn schoonmoeder zei altijd als je jarig was, dan zit je nu in je 21e levensjaar terwijl je net 20 was geworden...en dat is voor mij persoonlijk al heeeeel lang geleden, maar goed misschien heb je er iets aan, wat ik me dan weer niet voor kan stellen. ik vind je wel moedig hoor zo'n studie in Zuid-Korea...xx

Yara

Hey Sil!

Ja dat equity was ons ook een raadsel want als je het vertaald is het eigen vermogen maar ik neem aan dat ze er mee bedoelen wat voor waarden een klant voor een bedrijf heeft. We moeten het de volgende les maar even vragen!

En dat ze de maanden in de buik meetellen snap ik nog wel maar hoe ze dat doen dan weer niet hahah. Als ik nou op 13 Oktober een jaar ouder zou worden, drie maanden na je verjaardag dus, dan zou ik er logica in kunnen zien! maar dat je met twee dagen oud net zo oud kan zijn als iemand die op 1 jan wordt geboren en dus ook 2 jaar oud is dat blijft mij een groot raadsel ja!

Liefs Xx

Lisette

Ha Lief Jarrekind! Ik voel met je mee hoor, het overzicht even kwijt is niet fijn. Goed plan om dan meteen iets leuks te gaan doen, lijkt een beetje op een minivakantie en dat helpt altijd. Daarna lijkt het allemaal meestal weer minder vervelend. Of je kan er gewoon weer tegen ;-) Het blijft natuurlijk een groot avontuur en in jullie geval hoort Paultje daar dus bij. Zie het maar als een onderzoek naar de ondoorgrondelijke wegen van de Koreaanse psyche ;-)))

Veel kussen en nog meer liefde!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!