Koreanen toch iets achterbakser dan we dachten!

De dag na het valse luchtalarm werd ik ergens wakker van en toen ik uit het raam keek kwam er een paar straten verder allemaal rook naar boven. Mijn eerste reactie was BRAND! Maar ik koos ervoor om weer even lekker in mijn bed te kruipen ipv wild mijn spullen bij elkaar te graaien en naar school te rennen. De dag ervoor was er ten slotte ook niets aan de hand. Vanochtend kwam de rook ineens met een heleboel kabaal langs mijn raam naar boven, 3 verdiepingen hoog! Kwam er een man op zijn scooter langs met een XL uitlaat, hier is Yann zijn uitlaat niets bij Lies! Vervolgens hoorde ik iets later de herrie weer, dus ik neem een sprintje naar het dakterras om deze vreemde vogel voor jullie vast te leggen (zie mijn foto’s). Misschien dat het een soort gas is tegen kakkerlakken ofzo? Ik heb er nog geen gezien dus mocht het zo zijn dan werkt het uitstekend!

Verder is er van de week niet echt iets spectaculairs gebeurd. We zijn zaterdag natuurlijk ook uitgeweest maar dit was 1 grote flop en we waren om 3 uur dan ook alweer thuis. We hebben heel wat tenten gezien maar geen 1 sprak ons aan. Of het was een donker hol of er stonden alleen maar Koreanen te springen, werd kpop gedraaid of wat dan ook. Ze verbouwen hier gewoon Engelstalige liedjes om! Nouja ze gooien door een bestaand lied gewoon hele delen Koreaans. Even een voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=8pvPNK-RTME Bij 1 club moesten we 20.000 won betalen maar we hadden de rest al gezien dus we dachten de mazzel. Toen we weg liepen mochten we ineens gratis naar binnen maar helaas ook dit was geen succes. Om het af te maken belazerde de taxichauffeur ons ook nog eens? Dit is niet wat we gewend zijn van Korea? De meter liep al toen we instapte en hij had sniekie zijn hand er voor, maar ik had hem wel door! Daar was die ook niet zo blij mee, maar wat een sukkel als die gewoon ons netjes had gebracht had ik hem rustig fooi gegeven maar nu kan die het in zijn holle kies stoppen, nee dit is niet een goed spreekwoord volgens mij, maar moeders kan er altijd erg om lachen dus ik laat het gewoon staan! Ohw ergens waar het licht niet schijnt?

Op school gaat het allemaal goed we hebben morgen onze eerste toets van hoofdstuk 1 en 2 van marketing. Vorig jaar mochten ze er een A4tje bijhouden en dan hadden ze alle hoofdstukken in 1 keer, maar er werden te hoge cijfers gehaald… Goh hoe zou dat komen? Dus nu zijn er geen spiekbriefjes meer toegestaan maar hebben we iets van 4 a 5 toetsen en dan steeds maar een paar hoofdstukken en je slechtste cijfer telt ook nog eens niet mee. Mij hoor je niet klagen, des te meer tijd voor leuke dingen!

Met Paultje hadden we weer een field trip gemaakt. Deze keer was de gehele trip in het Koreaans en heb ik dus maar een paar uur lang de posters in het lokaal doorgenomen waar wat Engelse teksten op stonden en heb ik een beetje Koreaans geoefend door in mijn hoofd de klanken uit te spreken. De trip werd afgesloten met westerse tafel manieren en hier werd dus verteld hoe je moest drinken, in welke hand je vork en mes moet en dat je niet met je mond vol moet praten. Je zou denken zulke dingen zijn toch wel logisch? NEE! Tijdens een optreden op straat zit de rest van de groep rustig even tussendoor wat naar binnen te schuiven en gaat dan vervolgens met knabbel en babbel wangen wat in de microfoon proesten. Verder is het hier de gewoonte dat als iemand water voor jou inschenkt je je glas met twee handen vast houdt en dan met twee handen drinkt. Zie je jezelf al je wijnglas, met twee handen vasthoudend, naar de ober op houden? Ook mag je niet voor jezelf inschenken dat moet iemand anders voor jou doen. Nou dan kan de gene die inschenkt in Nederland lang wachten want wij zouden gewoon denken ohw die heeft geen dorst!

Oke genoeg over tafel manieren! Ik ga mijn kerst en oud en nieuw, hoogst waarschijnlijk, samen met Schoonheid Lars (Lees Lara) in India vieren!! Lekker met onze voeten in het zand, zonnebril op en een cocktail drinken uit een kokosnoot (of iets anders exotisch wat ze daar hebben!). Er moet wel een visum geregeld worden voor India dus ik moet even uitzoeken hoe ik dat vanuit Korea ga doen want ze willen een hoofdscan (ofzo iets) en vinger afdrukken? Je hoort het al dat komt gewoon helemaal goed! Ik heb er zin in!

Nu nog even een vraagje, zou er iemand een chocoladeletter voor mij willen bewaren? Doe geen moeite voor de Y want buiten het feit dat die zeldzaam zijn heb ik liever een w ofzo, die lijken groter!

Liefde liefde Liefde! Hebben jullie al genoeg liefde?

Reacties

Reacties

Lisette

Briljant weer! je snapt wel dat er met zo'n letteroproep straks het hele alfabet in chocolade op je ligt te wachten hè? Goed plan! Puur, melk of wit? Verder hier weinig nieuws eigenlijk, Koud, nat en grijs, en alweer in het donker opstaan... echt niet leuk! Geniet daar van de warmte en alles wat er gebeurt, en natuurlijk hebben we noooooit genoeg van lieieieieiefdeeeeeeh!

Het Jarrekind

Dat is dan iets meer dan twee letters per maand... Ja klinkt goed! hahah Doe maar melk dat vind ik het lekkerste!

De foto's staan er eindelijk allemaal op, we gingen even de deur uit want we gingen bustickets kopen voor Busan! Vrijdag gaan we er lekker een lang weekend heen, we zijn Maandag en dinsdag namelijk vrij, ze hebben dan een soort thanksgiving hier.

Liefdeliefdeliefde Xx

sil

ik vind het wel grappig jouw verdraaide spreekwoorden, ontstaat er weer een nieuwe taal....x

Saskia

Haha de Sinterklaasgekte is alweer losgebarsten in supermarktland dus dat gaat helemaal goed komen met die letters!! Enneh.. Jahaaaa er is veel liefde hier hoor! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!