En wat zou jij met 10.000 dollar doen?

Hi Handsome!

In Nederland hebben we de beroemde bonuskaart waar je inmiddels ook punten mee kan sparen voor kortingen bij Bol.com en ze houden je aankopen in de gaten zodat ze je persoonlijke aanbiedingen kunnen geven. Hier gaan ze een stapje verder! Wij dachten een metrokaart gekocht te hebben, een T-money card, en dit is ook zo maar daar houdt het niet bij op! Op school kunnen we er mee betalen bij het kopieerapparaat, in de ijszaak kan je er mee betalen, in de tosti zaak en vast nog veel meer zaakjes die ik nog niet ontdekt heb, daarnaast kan je er ook je taxi mee betalen en weet ik het wat allemaal nog meer… En dan maken we ons in Nederland zorgen over de nieuwe optie van de pinpas: “contactloos” betalen!? Hier bestaat dat dus al ruim 10 jaar!

Gisteren hebben we onze eerste les Koreaans gehad. Ik hou helemaal niet van taal, maar ik vond het een leuke les! Het is een soort puzzelen, we beginnen dus met het uitspreken van de tekens dus als al die lessen er op zitten kunnen we Koreaans lezen maar daar houd het dan ook bij op dan kennen we dus nog steeds geen woorden! We gaan gewoon door en zien wel hoe ver we komen! De lessen op school zaten vol en aangezien Sunny (waar we in het begin verbleven) bijles geeft aan kinderen, vroeg ik haar of zij ons les wilde geven of iemand kende. Ze geeft zelf geen Koreaanse les maar ze wil het graag op der cv er bij hebben en ons gratis les geven om er in te oefenen… De boeken kopen we natuurlijk wel zelf maar ik vind het een beetje moeilijk om helemaal niets te geven aangezien die lessen anders ruim 300 euro zijn. Heeft iemand tips over iets wat we zouden kunnen geven/doen?

Vandaag kwamen we in de ochtend samen met onze projectgroep om een taak verdeling te maken en zulke onzin. Toen we de lay-out doornamen vroeg Marie aan mij hoe gaan we hier nou weer aankomen, wijzend naar 1 van de hoofdstukken. Dus ik stak een duim in mijn mond en trok hem er uit met een gebaar uit je duim zuigen! Begrijp mij niet verkeerd Harriët en Daan zoiets zouden wij natuurlijk nooit doen en we plaatsen overal netjes een bronvermelding onder maar Selgi schoot als een gek in de lach en wilde maar al te graag weten wat dat gebaar betekende. Toen ik het uitlegde kwam ze niet meer bij. Ze deed het na en zei: “dat ga ik in de les doen naar de professor” en er was geen gesprek meer met der te beginnen. Na een kwartier kon ik het gelach niet meer aan, en heb ik vriendelijk snel de taken verdeeld om even de rust op te zoeken.

We hadden pas half 2 les en gingen thuis nog even aan het project. Ik zit rustig in mijn kamer met het raam open en ineens hoor ik een luchtalarm afgaan en vervolgens wordt er iets in het Koreaans omgeroepen. Ik heb mij hier nog geen moment onveilig gevoeld maar ik was bang! Ik haalde allemaal doem scenario’s in mijn hoofd. Ik pakte mijn tas stopte mijn paspoort, oplader, telefoon en portemonnee er in en zei tegen Marie zullen we naar school gaan? Op school viel het mij ineens op dat er security liep en op straat de politie, maar ik zal er ineens alert voor zijn geweest ofzo want er was niets aan de hand. Andere mensen aan wie we het hebben gevraagd, hebben het niet eens gehoord… DUS MENSEN IN NEDERLAND! Of waar dan ook, vooral mama! GEEN PANIEK! Alles gaat goed!

Vandaag zijn we met Paul, oke noem hem vooral geen Paul, we hebben op onze kop gekregen het is Professor Kim! Maar de commanderende dictator heb ik het over, die had een field trip naar het Hyatt Hotel geregeld. Een derde was wel in het Koreaans net als dat zijn lessen steeds meer in het Koreaans gegeven worden maar het was zeker leuk om een uitje te hebben! Het eerste wat ik deed was er een wc opzoeken want ik herinnerde mij dat het toiletpapier in het Hilton in Rotterdam een soort kussentjes waren en dat zag ik na al dat schuurpapier wel zitten. Helaas waren ze hier niet bekend met hemels toiletpapier. Ook Obama heeft hier wat nachtjes doorgebracht in de grand suite en als dit gezegd wordt dan moet je dus met ze alle in kor zeggen: “oooooh”. Net zoals wanneer er een klein glimlachje op een professor zijn gezicht verschijnt hoor je te gaan meelachen, als hij zegt lees voor, dan lees je klassikaal met zijn alle tegelijkertijd voor en als hij zegt spring dan springen wij! Ik wilde wel eens weten hoe die Obama zijn geld over de balk smeet. Dat is dus 10.000 dollar per nacht! En begrijp mij niet verkeerd die kamer was echt alsof je op een filmset stond met een badkamer die jullie alleen maar in films zullen gaan bewonderen en een vleugel in de kamer. Maar er liggen kleden in die kamer… 22 jaar geleden is die kamer ingericht en sindsdien is er nooit wat aan veranderd. Dat was duidelijk aan die kleden te zien ja! Maar hier hebben ze een verklaring voor (meer een excuus als je het mij vraagt) dit is zogenaamd omdat mensen die ergens komen hier herinneringen maken en dan niet willen dat er iets veranderd… 10.000 Dollar… daar koop ik een verdomd mooi kleedje voor! Maar mijn reactie was natuurlijk ohw ja dat snap ik volkomen en dat klinkt echt heel logisch, en dan met een blik van bewondering kijken, die zegt: hoe komen jullie toch zo slim?

Onze straat bestaat dus uit duizenden eettentjes, kledingwinkels en weet ik het allemaal. Volgens mij hoorde ik iemand zeggen dat er alleen al bijna 200 tentjes zitten die alleen koffie verkopen, ze zijn verslaafd hier! Wij proberen de laatste dagen wat meer de tentjes op de 2e verdieping te pakken al we soms niet eens de deur kunnen vinden maar vandaag! Vandaag hadden we een top tent ze hadden een menukaart met foto’s en ook was er bijna niets belachelijk pittig! We hebben heerlijk gegeten! Ook wel eens fijn om je eten vanaf een kaart te kunnen kiezen in plaats van langs de tafels te lopen en dan aan te wijzen wat iemand anders aan het eten is! Het valt wel steeds vaker op dat ze hier heel veel delen en dan bedoel ik niet 50/50 want Marie mag rustig met mij mee-eten, maar dat 4 personen, 2 a 3 gerechten bestellen en dan het met ze alle delen. Wij boeren Hollandse meiden hebben gewoon een heel bord nodig en daarna ga ik ergens in de straat ook nog bij 1 van de vele ijszaken een ijsje eten! De ijszaak van vandaag snapte zonder woorden al dat ik een softijsje wilde. Marie zei al ze staan dadelijk al met je ijsje in hun hand op je te wachten!

Liefde liefde liefde,

En nog veel meer liefde!

Reacties

Reacties

Ineke

Grinnik, grinnik en nog een grinnik. Wat is het leuk om je belevenissen te lezen hongerlap! We kunnen altijd voor Sunny een paar pantoffels sturen (geel in de vorm van een klomp). Kiss,kiss!

Petra

Leuke verhalen hoor!
Is nederlandse les niks voor Sunny?
Belachelijk!..... die koffiejunks,niks voor mij!hihi!
Tot snel weer, kusss

Claudia

Hahaaaa, ik vroeg vandaag nog verbaasd aan de jongens 'eten jullie geen ijsjes meer?' ... tot we het probleem begrepen... Yara zit in Seoul. Niemand plundert er meer de vriezer;-)

Enneh... wat was dat dan? Die sirene?

sil

toch handig zo'n kaart, kun je je portemonnee thuis laten. wauww stel je voor Yara spreekt koreaans...tof hoor. misschien kun je Sunny iets praktisch geven wat ze dringend nodig heeft, of iets uit nederland wat ze daar niet hebben...wat was die sirene nou? gewoon het maandelijkse oefenalarm zoals hier, wat trouwens afgeschaft wordt, of gewoon zo'n rijdende auto met megafoon die aankondigt dat er vanavond een waanzinnig zang en dansfestijn gaat plaatsvinden in het locale buurthuis? grapje yaar, ik zou ook bang zijn en maken dat ik weg kwam. ik ga vlgde weekmet marjella bij ikea een kleedje kopen...wij hebben hiero geeneens kleedjes van 10.000 euro./dollar. dat delen van eten komt me bekend voor...dat doe ik ook vaak, weinig gerechtjes en met veel delen, alleen niemand wil dat met mij hiero...ik lees dat he je goed gaat en dat is prettig om te lezen...gegroet schoonheid.

sil

dat het je goed gaat bedoel ik dus....x

Yara

Hihi Nederlandse les! Ik ken zelf de regels niet eens! Iets praktisch zou wel zo handig zijn ja ik ga eens om mij heen kijken! Anders zijn klompen sloffen wel een leuk idee ja! Ze lopen hier graag op sloffen. Toen we aan de professor vroegen over die sirenes zei die dat het waarschijnlijk een oefening was en dat is altijd ongeveer rond de zelfde tijd... Dus ik neem aan dat dat het was!

Liefs,

P.S. Ma als je echt van die ijsjes af wilt! Pak er elke avond gewoon 1 uit en douw hem bij thom in de handen ik weet bijna zeker dat ie hem dan wel gewoon op eet!

Petra

Nou en? Weten ze daar toch niet?????

Floortje

wat was die sirene?? (ik reageer even op mijn moeder: ik wil wel kleine gerechtjes met jou delen hoor. Dus.) En Yaar, waarom maak je niet als dank iets moois en creatiefs voor Sunny? Je bent zo giga creabea! Ik denk dat ze dat super leuk vind! Liefs met een kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!