Het koreaanse eten werd ons even te veel

Anjonghaceyo (Het vooral zo snel mogelijk zeggen en heel zacht!)

Vandaag zijn we met Sunny en haar man meegegaan naar de zondagse kerkdienst. We werden door iedereen aangesproken en wij reageerde maar met een vriendelijke lach en een buiging. We verstonden er niet veel van maar er was een koor en er werd vooral veel gezongen, dit was erg mooi om naar te luisteren. Zelfs de dames naast ons in de bank konden de hoge tonen halen. Aan het einde van de dienst (1 uur) gingen er gouden schalen rond met stukjes brood of cake denk ik eigenlijk en vervolgens ging er een schaal met gouden glaasjes, formaat: XL vingerhoedje, rond met wijn. Om het af te sluiten gingen we met ze allen lunchen. Om 12 uur aan de pittige rijst… dit hebben we de rest van de dag gevoeld en we sloten dan ook af met een Hollandse tosti.

Verder zijn we vandaag naar National Museum of Korea geweest. Dit viel ons een beetje tegen, want we hadden gehoopt op de geschiedenis van het land. Nu kregen we dat ook wel, maar vanuit de prehistorie, die gereedschapjes gemaakt van steen heb ik nu wel gezien.

Terug naar huis werden we weer eens ongevraagd geholpen terwijl we heus wel zelf wat kunnen, maar volgens mij willen ze ons gewoon graag spreken of even een excuus hebben om Marie der arm aan te raken. Het oude ventje van vandaag ging wel wat ver die schreeuwde ongeveer dat we naar de andere kant van het perron moesten terwijl wij er heilig van overtuigd waren dat we goed stonden gelukkig werden we door vele omstanders geholpen. Vervolgens kwam die duizendmaal sorry zeggen.

Voor details over zaterdag 29 augustus stuur ik jullie door naar: http://marielletimmerman.waarbenjij.nu/

Liefde liefde liefde!

sil

bijzonder om zo'n dienst mee te maken en pittige rijst?? gelukkig een tosti om de brand te blussen en geen kotsie.
ja jullie moeten wel je eigen onafhakelijkheid blijcven verdedigen in dat land waar ze t vast goed bedoelen...have fun yaar... ik ga nu ff naar ierland dus ik lees later wel weeer je verhalen...liefs dag schoonheid.